strava

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: strava

Bericht door RigolleM »

Kristof Huyck schreef:Ik vind Strava heel handig om mijn eigen prestaties met elkaar te vergelijken: hoe snel was ik vorig jaar op hetzelfde moment van het jaar (en met ongeveer gelijke hartslag) ?
Is het enige wat correct is aan Strava en waarvoor ik het meeste gebruik.

KOM jagers maken het systeem kapot, als je dan ziet wat ze maar gereden hebben om die KOM of betere tijden te halen. Rijden een ritje van 20km, en als jij er passeert na 70 of 80km is de vergelijking volledig krom getrokken. Er zijn er die het niet kunnen verdragen dat iemand een betere tijd heeft en speciaal alle segmenten gaan narijden om alsnog te beste tijd te hebben. Onlangs had ik per toeval een KOM te pakken op een MTB rit van 80km en het heeft nog geen 2 dagen geduurd of ik was ze weer kwijt, en als ik dan keek wat die persoon dan gereden heeft ](*,)

Segmenten op de baan vertellen je ook niet in welke toestand die gereden zijn: wind mee/tegen, in groep, een spurtje, wedstrijd,...

En ja die strava app met het brakke GPS signaal in de smartphone (in hun achterzak), zorgen ook voor correcte segmentgegevens... :roll:
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: strava

Bericht door rombaft »

RigolleM schreef:
Kristof Huyck schreef:Ik vind Strava heel handig om mijn eigen prestaties met elkaar te vergelijken: hoe snel was ik vorig jaar op hetzelfde moment van het jaar (en met ongeveer gelijke hartslag) ?
Is het enige wat correct is aan Strava en waarvoor ik het meeste gebruik.

KOM jagers maken het systeem kapot, als je dan ziet wat ze maar gereden hebben om die KOM of betere tijden te halen. Rijden een ritje van 20km, en als jij er passeert na 70 of 80km is de vergelijking volledig krom getrokken. Er zijn er die het niet kunnen verdragen dat iemand een betere tijd heeft en speciaal alle segmenten gaan narijden om alsnog te beste tijd te hebben. Onlangs had ik per toeval een KOM te pakken op een MTB rit van 80km en het heeft nog geen 2 dagen geduurd of ik was ze weer kwijt, en als ik dan keek wat die persoon dan gereden heeft ](*,)

Segmenten op de baan vertellen je ook niet in welke toestand die gereden zijn: wind mee/tegen, in groep, een spurtje, wedstrijd,...

En ja die strava app met het brakke GPS signaal in de smartphone (in hun achterzak), zorgen ook voor correcte segmentgegevens... :roll:
behalve de KOM's is er wel wat meer aan strava he... als je op populair segment in de top 10% top 20% of in de middenmoot zit zegt je toch al veel hoe sterk je daarop was, dat (en vooral op de mtb) de omstandigheden wisselen is uiteraard normaal , maar het is niet enkel om de KOM's te doen.

over die GPS van een smartphone zou ik er toch eventjes netjes willen op wijzen dat mijn smartpone een correcter gps signaal neerzet dan een garmin edge 800 :-? zelfs al zit ie in men achterzak... al gemerkt tijdens mtb ritjes in bos, mijne copain met garmin, ik met smartphone, achteraf eens de routes naast elkaar leggen en op sommige vlakken zie je de garmin lichtjes de mist ingaan op bepaalde beboste stroken terwijl de smartphone het overal correct neerzet.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: strava

Bericht door uncle sam »

_alain_ schreef:Ik stel toch een vraag?
Waarom zou ik een vraag moeten verklaren als ikzelf het antwoord niet ken.

Ik ben een simpele ziel,
ik ken strava niet echt, heb ook geen zin om het te gebruiken.
Maar ik weet wel dat men mekaar opjut om de snelste te zijn.
Als je kan zien wie er net voor je rijdt of zelfs live je buren kan volgen dan weet ik ook dat men elkaar probeert af te troeven.
En dus koerskonijnengedrag op toertocht.
Start van een zinloze discussie inderdaad.
Je stelt geen vraag omdat je op het einde van een genuanceerde stelling een vraagteken plaatst!

Wie competitief is ingesteld wordt op een TT, en zeker op dit forum, afgeschilderd als koerskonijn gedrag.
So what? Laat iedereen doen wat ze graag doen aub en heb wederzijds respect aub.
KOM tijdens een rit van 20km puur voor de segmenten, of een KOM tijdens een marathon van 150km, KOM = KOM (QOM = QOM)
Er is nooit een perfecte vergelijking qua omstandigheden, materiaal of lichaamsbouw, nooit!
De segmenten binnen Strava zijn nu eenmaal een middel om jezelf te motiveren, net zoals er chrono's of andere wedstrijden worden gereden.
Jammer dat er zoveel dubbele segmenten worden aangemaakt, waardoor het ganse doel wat de mist ingaat.
Competitie is nu eenmaal om ter snelst, en niet om ter mooist een klim/afdaling nemen, of de beste techniek showen...
(Snelschaatsen vs kunstschaatsen)

Al de rest over Strava is hier reeds geschreven.
Begin nu maar met deze post af te breken, en te flamen met stukjes quotes,
want ja ik weet het, op dit forum is snel biken == koerskonijn == not done
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: strava

Bericht door _alain_ »

Ik heb geen probleem met snelle rijders,
enkel met snelle rijders die mij en anderen proberen overhoop te rijden op toertochten.
En dat gebeurt veel vaker dan je zou denken.
Dus kom ik af en toe eens ranten op koerskonijnen die competitief toertochten rijden.

Maar zoals ik al eerder zei,
ik heb een mening, en die mening komt met de meesten hier niet overeen.
Toch zeg ik mijn mening en trek me van anderen die het niet met me eens zijn geen worst van aan.

Ow,
google tevens een op ironie.
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: strava

Bericht door J.E. »

Je kan ook segmenten van 120km of zo maken hein, dan is de vergelijking realistischer.
Gebruikersavatar
_eli_
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: do 09 okt 2003 19:57
Rijdt met: your dreambike

Re: strava

Bericht door _eli_ »

Het meest idiote is dat er véél te véél segmenten aangemaakt worden.
Voor iedere km vertrekt er op sommige plaatsen een ander segmentje (wat langer/korter).
Segment halve klim, begin klim,enz.

Om zo toch maar een KOM te hebben op dat stukje waar jij net hard reed...

Tijd dat er al een strava-opkuis komt...
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: strava

Bericht door Kristof Huyck »

_eli_ schreef:Het meest idiote is dat er véél te véél segmenten aangemaakt worden.
Voor iedere km vertrekt er op sommige plaatsen een ander segmentje (wat langer/korter).
Segment halve klim, begin klim,enz.

Om zo toch maar een KOM te hebben op dat stukje waar jij net hard reed...

Tijd dat er al een strava-opkuis komt...
Daar ben ik het volledig mee eens!
Het probleem schuilt hem wel in de aanpak. Men moet al bijna per regio een paar mensen verantwoordelijk maken om die opkuis te doen. Discussie is: wie gaat/mag dit doen? En als er dan een segment verwijderd wordt kan de aanmaker ervan beginnen klagen...
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: strava

Bericht door rombaft »

je moet er dan gewoon niet naar kijken he en zelf kan je volgens mij "hide segment" aanvinken en dan zie je het niet.

Uiteindelijk kost eens scrollen over de segmenten u ongeveer 30 seconden... geen ramp toch ? Het is nu eenmaal open voor alle gebruikers en perfectie bestaat niet :-)
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: strava

Bericht door Kristof Huyck »

rombaft schreef:je moet er dan gewoon niet naar kijken he en zelf kan je volgens mij "hide segment" aanvinken en dan zie je het niet.

Uiteindelijk kost eens scrollen over de segmenten u ongeveer 30 seconden... geen ramp toch ? Het is nu eenmaal open voor alle gebruikers en perfectie bestaat niet :-)
Dat is zoals zeggen: naar dat onkruid in mijnen hof moet ge niet zien, kijk gewoon naar de schone planten die er staan :-)
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: strava

Bericht door R1ALAIN »

KOM-killer

" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie