20 tandjes voor Rotor 3D+

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Blackadder
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: di 28 sep 2004 18:32
Rijdt met: Topfuel ssl

20 tandjes voor Rotor 3D+

Bericht door Blackadder »

Ik rij momenteel met 22-32-42 op mijn 29er,maar zou dit willen veranderen in 20-32-40

Die 40 is geen probleem maar ik kan dat 20-blad niet vinden.

Het moet op een rotor 3D+ triple crank passen

Iemand?
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Bericht door Japie carbon »

http://superlight-bikeparts.de/Carbon-T ... -20-Zaehne

Je moet wel de kettingblad boutjes iets bijvijlen, anders loopt de ketting ertegenaan.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Bericht door bip bip »

http://www.mountain-goat.de/product_inf ... ducts_id=9

ook hier is wat vijlwerk nodig.

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Die mountain goats heb ik ook besteld.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Bericht door bip bip »

een filmke met het vijlwerk om de mountain goat te doen passen;


grt,
bip bip
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Eén ding snap ik niet.....als ge meent dat ge op ne 29'r ne 40 kunt ronddraaien.....waarom heb je dan in godsnaam ne 20 nodig?????
(wereldkampioen mtb rijdt met ne single ring 34t.........)

Ikzelf rijd met ne single ring 32t omdat ik niet de power heb om ne 34 of groter rond te krijgen, toch geen hele wedstrijd.....

Als je echt klein wil trappen tijdens het klimmen, moet ne normale 22t vooraan toch volstaan, gezien de megagrote pions tegenwoordig, ik denk als ge achter ne 36 hebt, en voor ne 22, dat ge dan 3 dagen lang trapt om 100 meter ver te komen....

Efkes rap rekenen, 40T x11 wat dan uw grootste vites is, tegen een trapfrequentie van 90, dan bol je op vlakke weg: 71km/h.......en je moet daarvoor een vermogen van 660 watt hebben.....

Ik zou in uw plaats mijn job opzeggen en voltijds gaan koersen dan. :lol:
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

ik heb toch graag een klein molentje, steile klimmen, lange klimmen,...
Niet dat het altijd per sé op de kleine molen moet, eens kort doorstampen en op snelheid ergens opvliegen is soms ook nodig, maar dat kan ik niet als ik al halfleeg ben door de eerste helft van de klim een te groot verzet rond te harken!

Maar, op diezelfde marathon waarop ik een 22/34 wil op een 26'er wil ik toch ook een 44/12 of 44/11.
Er zitten altijd wel wat stukken verhard in, veelal ook afdalingen, en dan is het handig om zonder veel kracht te moeten steken aan minder dan 60 rpm wat rond te peddelen :wink:

En, als ik met die fiets op de weg ga rijden op de dijk, dan is die 44/11 eigenlijk te klein en dan peddel ik me verrot! En, dan rijden we geen 71 per uur!
Gebruikersavatar
budnaked
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 15:33
Rijdt met: 29 On One *bulls Coperhead 3 dsc full xt

Bericht door budnaked »

heb hier nog een tune 20t liggen maar die heeft een BCD van 58 en 5 gaten
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

nothing 's impossible schreef:ik heb toch graag een klein molentje, steile klimmen, lange klimmen,...
Niet dat het altijd per sé op de kleine molen moet, eens kort doorstampen en op snelheid ergens opvliegen is soms ook nodig, maar dat kan ik niet als ik al halfleeg ben door de eerste helft van de klim een te groot verzet rond te harken!

Maar, op diezelfde marathon waarop ik een 22/34 wil op een 26'er wil ik toch ook een 44/12 of 44/11.
Er zitten altijd wel wat stukken verhard in, veelal ook afdalingen, en dan is het handig om zonder veel kracht te moeten steken aan minder dan 60 rpm wat rond te peddelen :wink:

En, als ik met die fiets op de weg ga rijden op de dijk, dan is die 44/11 eigenlijk te klein en dan peddel ik me verrot! En, dan rijden we geen 71 per uur!

71 Miles dan??? :drunk:
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

El Perro Diablo schreef:
71 Miles dan??? :drunk:
Ik denk dat ik soms al bij minder dan 30km/u naar de 44/11 trek :wink:
Gesloten