Custom 650B wielset

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
mtbfool
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 19:25
Rijdt met: Corratec Airtech Worldcup 2012 - 650B wheels

650b

Bericht door mtbfool »

Zo straks even wederom een veldtest doen en het wedstrijdparcours van volgende week verkennen.
Heb ff een Moozes Chaser geleend van een maat en daar de 650B wielen in gestoken om te zien of het parcours goed wil bollen en ff wennen aan de fiets.
Grtz; mtbfool
Yalta-cruiser
Mountainbiker
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
Rijdt met: Isaac Impact

Bericht door Yalta-cruiser »

Fotoke posten van wielen gemonteerd in 26" kader...
Zijaanzicht en ruimte tussen de achterbrug (als het niet teveel gevraagd is)
Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien, hoe het rijdt.. maar denk wel dat dit (wegens weinig plaats) een zomeroplossing is.
router
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 30 apr 2006 10:15
Rijdt met: De Haan

Bericht door router »

Hi

Ben benieuwd naar uw ervaringen , hoe bolt het?

Gr.

Router
Gebruikersavatar
Lonneke
Moderator
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 11:43

Re: 650b

Bericht door Lonneke »

mtbfool schreef:Zo straks even wederom een veldtest doen en het wedstrijdparcours van volgende week verkennen.
Heb ff een Moozes Chaser geleend van een maat en daar de 650B wielen in gestoken om te zien of het parcours goed wil bollen en ff wennen aan de fiets.
Grtz; mtbfool
:bounce:
benieuwd naar uw verslag aub?
KLU
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 09 jun 2006 23:30
Rijdt met: MDE Keeper AM

test

Bericht door KLU »

Heb sinds kort een 650B wielsetje in mijn MDE Keeper AM steken (sun velgen-dt revo spaken en FRM naven met pacenti rubber) , grootste verschil merk ik tijdens het klimmen offroad , veeel meer grip zonder de 'traagheid' van een 29er .
Gebruikersavatar
mtbfool
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 19:25
Rijdt met: Corratec Airtech Worldcup 2012 - 650B wheels

650B

Bericht door mtbfool »

Het bolt beter dan ik in deze fiets verwachte.
Heb al wel getest met 650B maar was nu precies een wedstrijdparcourske aan het testen en eens zien hoe mijn eigen nieuwe wielen zich verhouden tot de oude 26 inch die ik in dit setje naven had.
Het gewicht is niet veel meer maar je voelt wel dat je met iets grotere wielen onderweg bent , het bolt precies beter over opstakels en omdat ze niet zwaar zijn is het gevoel met klimmen ook goed.
Ge kunt de fiets wel erg hard de bocht om krijgen ( heb racing ralph 2.25 gemonteerd voor hetzelfde als achter dus op de minste grip ) en ik kan best ver gaan met een scherpe bocht aansnijden.
Je voelt wel dat je grotere wielen rijd maar het is niet storend in die zin dat je dat met een 29 er wel voelt.
Nadelen , je hebt weinig plek 1 tot 1.5 cm tot aan je frame of de vorkboog en dat is iets waar je rekening mee moet houden op parcoursen of tracks met erg vette ondergrond maar ik rijd er mee en ieder moet dat voor zichzelf bedenken of dat een echt nadeel is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grtz; Mtbfool
Gebruikersavatar
mtbfool
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 19:25
Rijdt met: Corratec Airtech Worldcup 2012 - 650B wheels

650B wielset

Bericht door mtbfool »

Heb inmiddels ook een 650B voor een lefty met een naaf die we zelf op eigen specs hebben laten maken.Deze lefty naaf is 32 gaats en ook gebruiksklaar te maken voor een 26 en 29 wielset.
Kwaliteit van de lagers is erg goed en een complete set kost dan voor en achterwiel custom gebouwd € 399.00 met 2 jaar garantie op de naaf.
Je kan ze altijd eens komen bekijken als je wil.

Grtz; mtbfool
Darco1980
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 20 dec 2011 11:04

Bericht door Darco1980 »

past de 650B wheelset goed voor de lefty ook achteraan in een RZ one twenty lefty 2012? Hoeveel speling is er ongeveer over?
Plaats reactie