Industry Nine

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Gelikt misschien wel, maar ik kies toch voor materiaal die degelijk is. Een combi ZTR Olympic/Revo/Tune-CK-Hope is misschien minder oogstrelend, maar ben ik wel zeker dat ik de finish haal of toch niet na elke rit mijn naven op onderhoud moeten.
tish
Mountainbiker
Berichten: 320
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 12:32
Rijdt met: Cdale Taurine - Cdale Hooligan x2

Bericht door tish »

Herder Ronny schreef:Gelikt misschien wel, maar ik kies toch voor materiaal die degelijk is. Een combi ZTR Olympic/Revo/Tune-CK-Hope is misschien minder oogstrelend, maar ben ik wel zeker dat ik de finish haal of toch niet na elke rit mijn naven op onderhoud moeten.
En op welke info baseer je die uitspraak?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

tish schreef:
Herder Ronny schreef:Gelikt misschien wel, maar ik kies toch voor materiaal die degelijk is. Een combi ZTR Olympic/Revo/Tune-CK-Hope is misschien minder oogstrelend, maar ben ik wel zeker dat ik de finish haal of toch niet na elke rit mijn naven op onderhoud moeten.
En op welke info baseer je die uitspraak?
Nu ik mijn reaktie herlees, ga ik wel heel kort door de bocht :oops: Ik bedoelde dat Tune-Hope-CK is al meermaals hebben bewezen over goede naven te beschikken en daarmee ook een mooi setje wielen kunt opbouwen maar er minder gelikt uitzien dan de Industry Nine sets. Ik kan helaas mijn stelling over de kwaliteit van I9 niet staven dmv harde bewijzen, dus trek ik mijn bovenstaande woorden terug.
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Bericht door ianaprilia »

zoals tish al zei zullen er binnenkort foto's en ervaringen van I9 wielen verschijnen hier, hopelijk een van de dagen, met dank aan de douane :)
Heb redelijk wat filmpjes gezien en foto's, vind ze wel super, het geluid zou minder luid zijn dan van CK 's, maar gewoon ietsje anders klinken...
Nog even geduld, dat zal beloond worden met harde bewijzen...
Die wielen hebben wij trouwens besteld bij onze LBS, Bike Store Tielt Winge , die zo vriendlijk was van ze in te voeren voor ons...
=D>
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

Check gewoon op de fora van MTBR.COM

Daar staat genoeg leesvoer over I9 wielsets. Veel amerikanen zijn er zot van. Wat ge leest is meestal het volgende:

Voordelen:
- Pimp
- Kleurtjes
- Veel aangrijpingspunten, dus instant reactie van de naaf (gelijkaardig aan King)

Nadelen:
- duur
- kwetsbare alu spaken
- toch wel meermaals gelezen over problemen met doortrappen van de naaf, garantiegevallen etc.

Velen op dat forum verkiezen King (als men in dezelfde prijsklasse redeneert) vanwege duurzamer.
Gebruikersavatar
Jan the Man
Mountainbiker
Berichten: 140
Lid geworden op: za 19 apr 2008 12:11
Rijdt met: Niner Jet9 kermit met Lefty, Niner RIP9 Tang, Singular Swift rigid

Bericht door Jan the Man »

Volgens mij vermeldt Hilset de onderhoudsgevoeligheid van de naven.

Daarnaast vind ik de set extreem duur met de 4.2 velgen. Ik heb een set handgespaakte velgen met revo/comp spaken, tune kong superscharf en lefy met Olympic ZTR 330 velgen laten maken voor 750 euro. Weegt nog geen 1300 gram.

Ciao,

Jan
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Bericht door wasbeer2006 »

Haha kennelijk zijn de topic starter en ondergetekende via de zelfde aardstraal ingestraald......

Ik zal mijn topic sluiten aangezien er hier meer staat. Onderstaand mijn stukje

Deze wielen kwam ik tegen bij B2B. Even goed bestudeerd en het durf het wel te zeggen mooier design en techniek dan Chris King. Echt fantastisch!!!

En zeer licht!

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=23178

en deze hebben ze ook nog......

http://www.industrynine.net/official/ultralite.html
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Bericht door wasbeer2006 »

IK heb ze ff in mijn handen gehad maar de vrijloop is niet echt luid.

Dat de spaken snel beschadigen geloof ik wel, dat hebben bv de mavic crossmaxen ook en als de spaken dan nog bv rood zijn ook.......

Voor de rest heb ik geen rijd ervaringen..... mocht ik er iemand op zien wegrijden.....

Maargoed 999 euro is niet goedkoop voor een setje hope pro2 sapim x-ray notubes heb is twee weken geleden 650 betaald....... en dat scheelt toch 350 euro, voor dat geld heb ik twee extra schijven (makkelijk wisselen) en ceramische lagers gekocht en A2z tita snelspanner gekocht en dan houd je nog 80 euro over!
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Bericht door ianaprilia »

heb op mijn scalpels al een aantal crossmaxen sl en slr's gehad en zoals je zegt, na een paar maanden pas zie je daar ook reeds krassen en lakbeschadigingen op de spaken. Hoop dat dit met de zwarte alu spaken van mijn I9's toch net iets langer gaat duren...
t gaat trouwens een setje Lefty Ultralight hubs worden in rode kleur en met ceramische enduro lagers, zwarte UL spaken en DT Zwitsers xrc330 velgen...
Wou eens wat anders dan de kruismaxen of volkrommen 8)
T'is alleen te hopen dat ze rond blijven he, anders gaan die ceramische lagers niveel helpen :lol:
Gebruikersavatar
Ruben S.
Mountainbiker
Berichten: 1824
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 09:19
Rijdt met: Canyon Grandcanyon
Contacteer:

Bericht door Ruben S. »

Dit al gezien. :drunk:

zoveel aangrijpingspunten...

Afbeelding
Plaats reactie