vraagje ivm tweedehands Reba (nieuwe vraag in post 3)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

vraagje ivm tweedehands Reba (nieuwe vraag in post 3)

Bericht door El Baelos »

In het 'te koop'-deel staat de volgende vork te koop:
'rock shox reba sl 80cm v-brakes'
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=57334

Kan er iemand met zekerheid bevestigen of ik deze vork naar 100mm zou kunnen zetten en of dit makkelijk zelf te doen is of in een service center dient te gebeuren?
Laatst gewijzigd door El Baelos op wo 17 dec 2008 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

dat kan zeker, meeste shop's kunnen dat, maar je kan het zelf ook doen als je een beetje handig bent, op de site van sram kun je een manual vinden denk ik.
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Ok, het is niet de vork hierboven geworden maar een Reba World Cup.
Nu dacht ik dat die 100mm was, maar zoals je duidelijk kunt zien als hij naast mijn oude vork staat, is het er een met een veerweg van 85mm...

Afbeelding

Ik hoop dat het ook mogelijk is om deze naar 100mm te zetten?
Deze is wel dual air, dus zonder veer.
Weet er iemand daarvoor een handleiding staan?

En een tweede vraag: weet er iemand een handig trucje om het ringetje dat je op de volgende foto ziet van de vorkbuis te halen? Ik krijg dat totaal niet los.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Morpheo2002
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 10:30
Rijdt met: Sportivo Alu kader.

Bericht door Morpheo2002 »

Het verwijderen van de 'crown race' (ringetje rond je vorkbuis) is het mij steeds gelukt met een platte schroevendraaier en een hamer. Ik zet mijn vork omgekeerd (stuurbuis naar beneden) op de grond en geef voorzichtig wat tikjes rondom met de schroevendraaier en hamer. Heb dit nu een paar keer gedaand en duurt zo'n 30 seconden om deze ring te verwijderen.

Er bestaan ook specifieke tools hiervoor die wel best prijzig zijn. De crown race puller van Park tool is er zo een. Maar het kan dus wel zonder extra kosten te maken. De reba WC heeft wel een carbon buis en daar zou ik toch wat voorzichtig mee zijn.

Over verlengen van de veerweg kan ik je niet verder helpen.

Mvg.
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

Indien nodig... ik heb hier nog 2 of 3 van die spacers liggen om een Reba van 80 naar 100mm te converteren. Dus moest ge ene zoeken --> stuur ma pb'ke.
Tomski
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: do 22 jan 2004 22:31
Rijdt met: Specialized

Bericht door Tomski »

Wimbeest schreef:Indien nodig... ik heb hier nog 2 of 3 van die spacers liggen om een Reba van 80 naar 100mm te converteren. Dus moest ge ene zoeken --> stuur ma pb'ke.
Voor van 80 naar 100 mm te gaan moet de spacer er wel uit :wink:
Gebruikersavatar
bosse
Mountainbiker
Berichten: 1704
Lid geworden op: do 19 okt 2006 19:43
Rijdt met: vliegt naar beneden
Contacteer:

Bericht door bosse »

ge moet die ring op u vork doorzagen en dn krijgt ge die er altijd op en af , dan moet ge ne platte kop tussen da slipke steken en het is los
Gebruikersavatar
Ruben S.
Mountainbiker
Berichten: 1824
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 09:19
Rijdt met: Canyon Grandcanyon
Contacteer:

Bericht door Ruben S. »

Gebruikersavatar
Ruben S.
Mountainbiker
Berichten: 1824
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 09:19
Rijdt met: Canyon Grandcanyon
Contacteer:

Bericht door Ruben S. »

bosse schreef:ge moet die ring op u vork doorzagen en dn krijgt ge die er altijd op en af , dan moet ge ne platte kop tussen da slipke steken en het is los
Wat gaat gij allemaal doorzagen? :-? :lol:
Hij zal die ring wel opnieuw moeten gebruiken hé.
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Dat doorzagen lijkt me ook geen echt schitterend idee.

Als het werkt (dus als de ring ook zo mooi op zijn plaats blijft), is het natuurlijk wel interessant als je veel van vork wisselt (bijv. tussen een vaste en een geveerde vork).

Alvast bedankt voor de link!
Plaats reactie