sram xx1 boost

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
jef_g
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 27 nov 2017 12:36

sram xx1 boost

Bericht door jef_g »

hey iedereen
ik ben aan hey kijken naar een nieuw sram xx1 crankstel maar ik heb wielen en een kader met boost technologie dus dan zou ik ook een ander crankstel dan normaal moeten hebben. Weet iemand waar ik dan juist op moet letten? Ik weet dat bij een boost crankstel het crankstel iets verder uit de kader komt om het simpel te zeggen maar als ik op sites zoek naar crankstellen staat er nergens deze afstand bij volgens mij. Hoe kan ik nu zie wel sram xx1 crankstel gepast is voor mij? Heeft dit misschien iets te maken met die q factor?
Alvast bedankt

MVG
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: sram xx1 boost

Bericht door spaghetti_2 »

Bij Sram zijn het de kettingbladen en niet de cranks die specifiek voor boost zijn. Een kettingblad voor Boost heeft 3mm offset (tov. 6 mm bij niet-boost). Welke offset het is, staat meestal wel aangegeven. De q-factor van de cranks blijft ongewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: sram xx1 boost

Bericht door henkdetank »

klopt bij boost is alleen de spider anders , cranck is precies dezelfde, direct mount boost chainring ben je geholpen
Plaats reactie