Magic Mary

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Magic Mary

Bericht door roderider »

Hallo,

Ondanks tubeless te rijden sta ik nog regelmatig met een platte band.
Met vanachter een racing ralph DD is het al beter precies dan met de rocket ron performance.
Nu vroeg ik mij af of zo een Magic Mary bikepark ook tubeless kan. Of is dat overbodig?
Het gewicht kan ervan kan mij niet veel schelen denk ik racen doe ik toch niet.

Grz
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Magic Mary

Bericht door Wacky-S »

Tuurlijk kan je die tubeless leggen en zeker geen overbodige luxe.
Met een zwaarder profiel en steviger karkas ga je al wat minder kans hebben op lek rijden, maar doornen en nagels raken ook daar door.

Wat is de reden dat je regelmatig met platte band staat? Ik rij al verschillende jaren tubeless en tot nu toe (hout vasthouden) nog niet plat gestaan.
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: Magic Mary

Bericht door roderider »

Ik weet het eigenlijk niet goed dus steek ik het misschien verkeerdelijk op de band.
De band gaat altijd wel een beetje af (om de 3 dag wat moeten bijpompen maar ik rij er wel elke dag 30 tal km mee)
En soms sta ik ineens plat. Zonder een borduur of zo op te rijden dus geen snakebite.
Doordat ik bij het uitkuisen van de band redelijk veel doornen en zo tegen kom ging ik ervan uit dat het door gaten komt die niet dicht geraken.
Ik zie wel dat aan de spikenippels veel opgedroogde sealant hangt. Ik zie echter geen openingen in het tubeless velglint.
Ik had wel een o-ringske aan de binnenkant van het ventiel geplaatst. Dat heb ik nu eens weggehaald.

Wacky-S schreef:Tuurlijk kan je die tubeless leggen en zeker geen overbodige luxe.
Met een zwaarder profiel en steviger karkas ga je al wat minder kans hebben op lek rijden, maar doornen en nagels raken ook daar door.

Wat is de reden dat je regelmatig met platte band staat? Ik rij al verschillende jaren tubeless en tot nu toe (hout vasthouden) nog niet plat gestaan.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Magic Mary

Bericht door Wacky-S »

Wat je kan doen is band goed op druk zetten (2 tot 3 bar) en dan het wiel verticaal tot iets boven de nipples/ventiel in het water steken. Zo kan je nagaan waar je een lek hebt. Van alle sets die ik tot nu toe tubeless heb gelegd, heb ik het 2 keer aan de hand gehad dat de band ook na een dag of 2 redelijk wat druk had verloren, dit steeds met hetzelfde wiel. Lag toen steeds aan het ventiel dat niet goed afsloot op het velglint. Stukje binnenband (+-1cm) met kleine gaatje erin op het velglint en daar het ventiel doorgestoken, geen problemen meer...
Plaats reactie