Hans Dampf of X-king

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MichelSpec
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: za 27 apr 2013 21:42
Rijdt met: Cube LTD

Hans Dampf of X-king

Bericht door MichelSpec »

Ik ben toe aan een nieuw set banden, welke zou ik nemen.
De Hans Dampf of de X-King?
Heb nu Mountain Kings erop liggen.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Hans Dampf of X-king

Bericht door _anonymus_ »

Dat zijn wel gigantisch verschillende banden.
De Hans Dampf is veel zwaarder en is eigenlijk een enduro band met superveel grip.
De X-king heeft dan weer veel minder profiel dan je huidige Mountain King.
Hangt dus wat van je rijstijl af. All-round zou ik een X-King achteraan en een Mountain King vooraan leggen.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Hans Dampf of X-king

Bericht door KrisMaes76 »

Misschien er ook bij vermelden wat voor rijstijl je hebt en op welke ondergrond je wil rijden?
Gebruikersavatar
MichelSpec
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: za 27 apr 2013 21:42
Rijdt met: Cube LTD

Re: Hans Dampf of X-king

Bericht door MichelSpec »

Door het grote aanbod aan terrein hier rijd ik op alle soorten ondergrond, in het bos, in het veld, in de modder op de mijnterril dus rotsgrond.
Wil voornamelijk goeie grip op de mijnterril en op single tracks.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Hans Dampf of X-king

Bericht door _anonymus_ »

Ik zou vooraan iets nemen dat waarmee je in alle omstandigheden weg kan, genre Mountain King, Nobby Nic, Rocket Ron zelfs...
Met een 29er heb je volgens mij zelfs in de winter achteraan voldoende aan een iets vlotter bollend profiel, zelfs in de modder geeft dat voldoende grip. Racing Ralph, X-King, Vittoria Saguaro....

In de media lees je tegenwoordig niet anders dan over de echt zware banden voor enduro en dergelijke (High Roller, Minion, Hans Dampf e.d.), maar voor all-round trail rijden in België vind ik deze wat te zwaar.

Ik rij momenteel met een Mountain King 2.4 vooraan en een Michelin Wild Rac'r achteraan. Daarmee kom ik nergens in de problemen.
Plaats reactie