Tandwielen compact.

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Tandwielen compact.

Bericht door janssis werner »

Dit een puur technische vraag of het werkt of niet. Ik ben gene goeie klimmer en de zoon wil meer hm gaan doen . Op mijne fiets rij ik met een verzet voor 38/24 en achter 11/36. Nu heb ik ergens in een topic gelezen dat een 22 voor ook werkt. Heb deze vraag laten stellen door de fietsenwinkel aan Shimano ,volgens hun gaat dat niet en is er zelfs geen tandwielen voor. Dit zou natuurlijk veel goed koper zijn dan een one up bij te plaatsen. Plus maak dat veel verschil 24/36 ten opzichte van 22/36 op een 29er.

Graag jullie bevindingen en als dat gaat welk blad voor op de XT785 te plaatsen.

Grtjs.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tandwielen compact.

Bericht door Free_ltd »

Ik had identiek hetzelfde en twijfelde voor 22 vooraan of 42 achteraan. Ik heb uiteindelijk gekozen om de 11-36 achteraan te vervangen door een 11-42 casette. Nog geen seconde spijt van. Enkel wel een langere ketting moeten steken naast de casette.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Tandwielen compact.

Bericht door janssis werner »

Heb pas juist alles nieuw binnen. Alleen die jong gasten blijven maar zagen en wij worden maar ouder en trager. Dacht wand dit is toch snel verwisseld vooraan. Voor hier te rijden heb ik dit niet nodig en dit zal hoogstens voor een drie tal keer per jaar zijn. Daarom deze vraag.

Grtjs
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Tandwielen compact.

Bericht door _anonymus_ »

Het verschil tussen 22 en 38 zal vrij groot zijn voor de derailleur. Je gaat de voorderailleur nog moeilijk goed afgesteld krijgen.
Eventueel kan je dan wel een 36 als grootste blad steken, zodat dit gelijk blijft.
Maar eerst en vooral moet je kijken welke BCD je kettingbladen hebben, en of er 22T bladen bestaan in die BCD.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Tandwielen compact.

Bericht door aresius »

janssis werner schreef:..
Graag jullie bevindingen en als dat gaat welk blad voor op de XT785 te plaatsen.
..
Op m'n fully heb ik dezelfde crank en ik rij met een 34/22t combo erop, werkt perfect.
Het grote blad is er een van Middleburn en het kleine is zo'n stalen Shimano deore.
Plaats reactie