Scheur in zijkant X-King Racesport

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
thefullmooner
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 13 feb 2005 12:10
Rijdt met: Trek6500

Scheur in zijkant X-King Racesport

Bericht door thefullmooner »

Dit weekend teruggekomen van een ardennen rit en gezien dat er een scheur (vertikaal) zit in mijn buitenband... de binnenband komt er nog net niet door.
De buitenband had +/-100km gedaan dus redelijk nieuw...

Wat is een beter alternatief voor een nieuwe band? Het was dus een X-King 29" 2.2 racesport, over het algemeen zeer tevreden van de band.. buiten dat de zijkanten zo fragil zijn... het gewicht (550gr) is natuurlijk ook een groot pluspunt...
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Scheur in zijkant X-King Racesport

Bericht door BertG »

De protection versie.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Scheur in zijkant X-King Racesport

Bericht door TaurineR »

Plakken aan de binnenkant....
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Scheur in zijkant X-King Racesport

Bericht door spaghetti_2 »

Snelle (wedstrijd)banden zijn altijd een compromis tussen lekbestendigheid en gewicht. Ik rij veel marathons en kijk in het startvak regelmatig rond naar de banden van de andere renners. In de top 20 rijdt pakweg 3/4e van de renners met een protection band (inclusief mezelf). Enkel de absolute toppers die voor de overwinning gaan rijden met onbeschermde banden. Je moest eens weten hoeveel keer ik al een Joris Massaer, Wietse Bosmans, Maarten Wijnants, ... dit jaar met een lekke band aan de kant heb zien staan. Nu zullen die ook nog wel iets heviger naar beneden gaan, maar het is toch opvallend. Mijn advies is dan ook: kies niet voor de lichtste versie van een band. Je vindt verschillende wedstrijdbanden van rond de 650g die toch vlot bollen. Het moet daarom nog geen double defense van +700g zijn. Hoe leuk lichte bandjes ook mogen bollen, je bent je tijdswinst dubbel en dik kwijt als je met een lekke band aan de kant staat.
thefullmooner
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 13 feb 2005 12:10
Rijdt met: Trek6500

Re: Scheur in zijkant X-King Racesport

Bericht door thefullmooner »

Ik ga die protection reeks (4-laags) dan maar kopen.
TaurineR schreef:Plakken aan de binnenkant....
Ik zal die online willen/moeten bestellen dus het zal nog even duren voor ik die hier heb (iemand een idee waar online ik die best bestel?)
Ondertussen zal ik die band plakken... maar hoe plak ik een buitenband met een scheur?
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Scheur in zijkant X-King Racesport

Bericht door Wacky-S »

Online winkels genoeg met goede en snelle levering (bikester, bike-components,...) gewoon vergelijken en uittellen welke de voordeligste is (rekening houden met eventuele verzendkosten).

Ik heb op 1 vd bikes een achterband met een scheurtje van een dikke centimeter. Daar het loopvlak en de rest van de band nog goed was, heb ik hem "geplakt" door een stuk van een plastieken spa fles (petfles) uit te knippen, de hoekjes af te ronden en langs binnen vast te plakken met een stuk klustape.
Klustape alleen was niet voldoende daar de buitenband een beetje ging openstaan op de scheur. Met het stukje plastiek ertussen zie je de scheur bijna niet.
Plaats reactie