Shifter voorderailleur combinatie

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Pillipilli
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 01 apr 2008 11:36
Rijdt met: Trek Superfly 6

Shifter voorderailleur combinatie

Bericht door Pillipilli »

Een vriend van mij heeft mij gevraagd de onderdelen van zijn oudere mtb te verplaatsen naar een ander frame aangezien zijn huidig frame versleten is. Nu merk ik dat hij een combinatie van Sram X0 2x10 crank + shifters had met een voorderailleur 3x10. Werkt deze combinatie wel samen en heeft hier iemand ervaring mee? Ik weet niet of dit de gepaste plaats is om deze vraag te stellen dus desnoods mag dit topic worden verplaatst naar onderhoud en herstelling.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Shifter voorderailleur combinatie

Bericht door roger »

Heb dit ook en geen probleem,je moet alleen de schroeven op de voorderr.zo afstellen dat de ketting niet van het binnenste of buitenblad valt.Ik rij wel met gripshifts en deze kun je in kleine klikjes verstellen.
Pillipilli
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 01 apr 2008 11:36
Rijdt met: Trek Superfly 6

Re: Shifter voorderailleur combinatie

Bericht door Pillipilli »

Bedankt voor de reactie. Het zal inderdaad zo moeten maar je kan op de sram website een document vinden welke combinaties allemaal werken. Hierop staat dat de 2x10 shifter enkel kan op een 2x10 voorderrie dus ik had al twijfels of de grenzen wel tot zo ver komen. Ik zal het moeten testen.
walter-
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: za 22 nov 2008 17:03
Rijdt met: fiets

Re: Shifter voorderailleur combinatie

Bericht door walter- »

Als het nu werkt zal het na overzetten ook wel werken.
Als je nog moet beginnen met overzetten kan je eens nakijken hoe ver de deraillerstelvijzen kunnen gaan in uiterste stand.
In mijn ervaring zal je de 3x derailleur zonder probleem op 2x kunnen inperken.

Walter
Plaats reactie