Tandwielen voor.

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Tandwielen voor.

Bericht door janssis werner »

Hallo volgende vraag. Op de zoon zijne fiets staat de xt m8000 van voor met een schakel apparaat slx m7000 en de tandwielen zijn nu 36\26. Vermits hij veel op de 36/11 zit te bollen dacht ik dit te veranderen naar 38\26. Kan dat wand vind dit niet terug zoals bij de 785 groep waar je moet kiezen tussen een am of ak verstandig. Zodat deze kunnen samenwerken. Dan zou ik nog willen weten of het schakel apparaat van voor dit kan opvangen en als je achter met 11\42 rijdt of we daar niet in de problemen komen.

Grtjs en alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Tandwielen voor.

Bericht door Hans wynants »

rijd u zoon nog met een 26" toevallig?

op een 29" lijkt me een 36 toch echt groot genoeg.
hier zal je al snel meer dan 35/h mee trappen bij 90 om/min

als je maar 2 tanden gaat verhogen is de kans zelfs groot dat je u voorderrie niet hoger moet plaatsen. in diameter gaat dit niet veel schelen.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Tandwielen voor.

Bericht door janssis werner »

Nee op 29er maar vergelijk maar met de mijne waar 38/24 op ligt. Volgen kan ik hem zeker niet meer. Dacht hem nog iets meer te geven , alleen staan bij de nieuwe xt groep dat de tandwielen met ak alleen met elkaar passen en niet am en ak samen zetten. Het werkt wel maar niet super. Denk dat dan bij de bestelling alles origineel blijft 36/26.

Grtjs Werner.
Plaats reactie