Remschijven xt of goedkopere versie.

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Remschijven xt of goedkopere versie.

Bericht door janssis werner »

Hallo . Ik heb een set wielen staan voor droge of weg ritten te doen. Nu staan er nog geen remschijven op en op de fiets staan er xt model 785. Nu is de vraag omdat ik deze wielen maar af en toe ga gebruiken of ik daar de instap of schijven die maar de helft zo duur zijn mag op plaatsen. Alleen staan deze bij bike componts niet bij deze remmen voor de xt groep. Kan dit kwaad ik denk het niet maar eerst zeker zijn niet.

Alvast bedankt.
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: Remschijven xt of goedkopere versie.

Bericht door Ivo L »

Geen probleem
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Remschijven xt of goedkopere versie.

Bericht door janssis werner »

Ok bedankt.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Remschijven xt of goedkopere versie.

Bericht door spaghetti_2 »

Dit zal wel lukken, maar afgaande op reviews zit er echt wel een verschil in remwerking tussen de goedkoopste shimano modellen en de betere SLX en XT modellen. Als je ze enkel op de baan gebruikt, zal het wel niet zoveel uitmaken. Toch bespaar ik zelf liever niet op mijn remmen.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Remschijven xt of goedkopere versie.

Bericht door janssis werner »

Nee normaal doe ik dat ook niet. Maar heb nu twee fietsen te onderhouden die iedere week aan het bollen zijn . Das wel een groot verschil. Plus deze wielen zouden toch maar alleen dienen om op de weg te bollen of als het weer zoals nu is en het parcour gewoon is. Ga ook niet de goedkoopste nemen maar juist onder slx. Deore of juist eronder.

Grtjs en bedankt.
Plaats reactie