banden maxxis of onza

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
lukamber
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 11 mei 2011 23:22
Rijdt met: colnago

banden maxxis of onza

Bericht door lukamber »

iemand hier ervaring met maxxiss ardent of onza canis?
of toch maar beter by conti blyven?
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: banden maxxis of onza

Bericht door KrisMaes76 »

Kben overgestapt op Maxxis omdat ik teveel conti's in de vernieling reed (allemaal protectie versie, zowel X-king als Mountain king).
Mn bikebuddies rijden wel nog met conti, maar die rijden niet zo wild als mij.

Op mn XC bike zitten Ardent race en op de trail bike Minion DHF en DHR II
Cubekee
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 14 dec 2011 22:29
Rijdt met: Cannondale Scalpel SI carbon 3 2017, Custom F-SI 2016, Cinelli zydeco custom,Cube Elite hpc pro 2012

Re: banden maxxis of onza

Bericht door Cubekee »

Ik heb met onza gereden en vond deze banden een goede hoeveelheid grip gaven. de rolweerstand is wel minder, ze houden redelijk veel tegen op de baan. Onza heeft geloof ik nog een nieuwe band uitgebracht de Svelt: https://www.bikerumor.com/2016/04/26/so ... -xc-rough/" onclick="window.open(this.href);return false;

Over Maxxis kan ik je niks vertellen deze heb ik nog niet gehad.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: banden maxxis of onza

Bericht door aresius »

Jups, Maxxis fan hier.
Achteraaan op m'n fully rij ik met een 2.25 Ardent, wel de tubeless ready en EXO protectie versie.
Vooraan had ik er ook eerst een maar dat stuurde niet fijn vond ik. Nu een High Roller 2 vooraan
Plaats reactie