Maxxis Ikon

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Maxxis Ikon

Bericht door spaghetti_2 »

Verandering van spijs doet eten, daarom wil ik wel eens iets anders proberen dan de klassieke Racing Ralph. Ik heb al veel goede dingen gehoord over de Maxxis Ikon, maar ik geraak echt niet wijs uit al hun verschillende modellen. Hun website is ook niet zo duidelijk als bv bij Schwalbe. Daar hebben ze ook vele modellen maar zijn de verschillen wel duidelijk: evo vs. performance, liteskin < snakeskin < doubledefence wat betreft extra bescherming etc.

Wat ik eigenlijk zoek is de Ikon variant van een Evo Snakeskin, 29x2.20. Wat ik de revue zie passeren: EXC compound, MaxxSpeed, 3C, Silkworm (SW), Tubeless Ready.. En vaak worden die begrippen dan nog eens bij elkaar gezet zodat de ene compound de andere niet lijkt uit te sluiten. Iemand die mij door de bomen het bos kan laten zien? :-)
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Maxxis Ikon

Bericht door madskatingcow »

EXO is de variant van de Snakeskin bij Maxxis.

Ik vind de Ikon's maar niks - bij het minste vochtig plekje op stenen schuiven ze als ijs. Ze zijn ook vrij 'vierkant', waardoor ze traag insturen.

De nieuwe Specialized Fast Trak 29x2.3 / Renegade 29x 2.3 Gripton's zijn voor mij de beste combo momenteel op vlak van rolweerstand & grip.
Felix7
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 15 jun 2015 15:21
Rijdt met: Scott Spark RC

Re: Maxxis Ikon

Bericht door Felix7 »

Als je ze toch zou willen testen ik heb er 2 liggen 10km mee gereden.

29inch exo 2.2 3C maxxspeed.
Deze komen van mijn canyon maar heb ze gewisseld voor de hierboven genoemde banden :-D

PS geen idee hoe goed uw duits is maar hier is de link van de fabricant
http://maxxistires.de/produkt/ikon/?
Grtz
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Re: Maxxis Ikon

Bericht door sneln eddy »

Ik rij al een tijdje met de ikons en vindt ze persoonlijk een van de beste banden samen met de
race kings van continental. 1.5 bar en voldoende grip zelfs op natte ondergrond.
kga niet zeggen s'winters want dan rij ik niet onverhard. Heb nog met schwalbe gereden en deze komen
niet meer op mijn bike. Verslijten als niets. Alé , ieder zijn voorkeur.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Maxxis Ikon

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Hier ook een tevreden IKON gebruiker, prijs-kwaliteit-gewicht vind ik heel goed meevallen. Enkel de flanken vind ik wat slap, moeilijk om met lage druk te rijden.
Heb nu eens een setje RaRa's besteld, ben benieuwd :roll:
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Re: Maxxis Ikon

Bericht door bartike »

ik rij er winter en zomer mee, in de winter soms een drift momentje, aar dat houd je wakker ;) :p
zive
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: di 11 nov 2008 23:07
Rijdt met: specialized

Re: Maxxis Ikon

Bericht door zive »

[quote="madskatingcow"]EXO is de variant van de Snakeskin bij Maxxis.

Ik vind de Ikon's maar niks - bij het minste vochtig plekje op stenen schuiven ze als ijs. Ze zijn ook vrij 'vierkant', waardoor ze traag insturen.

De nieuwe Specialized Fast Trak 29x2.3 / Renegade 29x 2.3 Gripton's zijn voor mij de beste combo momenteel op vlak van rolweerstand & grip.[/quote


Kevin, in sworks of control ?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Maxxis Ikon

Bericht door madskatingcow »

Hier wat interessant leesvoer : Tire Test - Maxxis Ikon 3C MaxxSpeed TLR

Conclusion :

Auch! This is the most expensive tire I've tested yet, but it seems Maxxis really can't compete with their mountain bike tires when only testing rolling resistance and puncture resistance.

RATING: 2 / 5
VERDICT: Not Recommended

Deze conclusie ligt in lijn met andere door http://www.bicyclerollingresistance.com geteste Maxxis banden zoals de Ardent Race :

Conclusion :

Two years have gone by without me testing a Maxxis MTB tire. This long period is because I simply wasn't that impressed by the Maxxis Ikon and preferred to invest my time in testing tires that are known to roll better. After waiting two full years, I'm still not impressed by the Maxxis Ardent Race with 3C MaxxSpeed compound.

RATING: 3 / 5
VERDICT: Recommended
zive schreef:In sworks of control ?
De Gripton 29x2.3 banden worden momenteel enkel aangeboden in Control versie. Jammergenoeg zijn deze nog niet getest op http://www.bicyclerollingresistance.com
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Maxxis Ikon

Bericht door spaghetti_2 »

Die slechte review op bicyclerollingresistance had ik ook al gelezen, maar er komen soms vreemde conclusies uit die website.
Bandjes waren veel mensen met plezier op rijden zijn soms absolute gedrochten volgens de site.
Banden zullen altijd iets persoonlijks blijven vermoed ik, sommige mensen zijn lovend over de Maxxis Ikon, je ziet ze ook veel aan de start van wedstrijden (sponsoring natuurlijk, maar als ze écht slecht zijn gaan ze er toch geen WC mee rijden?).
Zelf ben ik supertevreden over de Bontrager XR1's die standaard op m'n fiets stonden. De enige reviews die ik er op voorhand over vond waren niet zo positief en klaagden over veel te weinig grip. Ik vind net dat de band verrassend veel grip heeft, zelfs in de modder ben ik nog niet in de problemen gekomen. Maar veel zal ook afhangen van de rijstijl en technische capaciteiten van de rijder. Voor sommigen zal zelfs een Nobby Nic niet voldoende zijn.
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: Maxxis Ikon

Bericht door Aeromax »

ardent race steekt achterop mijn AM-bike
hout vasthouden maar tot nu toe geen klachten
oa Corsica&BC Bike race, OK, ik geef toe dat dat zondagsritjes zijn
maar toch

en vorige week nog een ardent vooraan laten steken om de BCBR van dit jaar mee te rijden
Plaats reactie