Maxxis Ikon

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Maxxis Ikon

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb gisteren mijn Geax (intussen Vittoria) Saguaro vervangen na welgeteld 8137 km.
Stevig, slijtvast en bolt goed.

Nu heb ik er eens een Michelin Wild Race'R opgelegd. Lag voor € 15 in de uitverkoop bij FFC.
Band is een 2.1, dus ik dacht dat het smalletjes ging uitvallen, maar valt mooi breed uit, zelfs iets breder dan de Mountain King 2.4 die ik vooraan heb liggen.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Maxxis Ikon

Bericht door spaghetti_2 »

Hoe dat ze soms toch aan die bandenmaten komen #-o Daar zouden ze toch eens een standaard op moeten vinden: bv één specifiek type velg, 1 specifieke druk, 1 specifieke meetmethode. Dan zal dat nog afwijken van de breedte op jouw fiets maar dan kan je tenminste al banden onderling vergelijken.
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: Maxxis Ikon

Bericht door Aeromax »

dat wel

Maxxis 2.8 schijnt bij Schwalbe een 2.6 te zijn (in 27,5) kwa reële breedte
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Maxxis Ikon

Bericht door kevx »

_anonymus_ schreef:Ik heb gisteren mijn Geax (intussen Vittoria) Saguaro vervangen na welgeteld 8137 km.
Stevig, slijtvast en bolt goed.

Nu heb ik er eens een Michelin Wild Race'R opgelegd. Lag voor € 15 in de uitverkoop bij FFC.
Band is een 2.1, dus ik dacht dat het smalletjes ging uitvallen, maar valt mooi breed uit, zelfs iets breder dan de Mountain King 2.4 die ik vooraan heb liggen.
Awel, ik was een tijd geleden ook op zoek naar nieuw banden en ben die michelins ook tegengekomen. Heb op de ss voor een grip'r en achter een race'r. Was nog geen 50euro kwijt voor de set.

Grip'r is zoals de naam zegt een band met superveel grip en de rolweerstand valt ook best mee, in droog weer. Als het wat nat is gaat de rolweerstand serieus omhoog. In de modder gedraagt de band zich dan wel weer goed.

De race'r is ook gewoon een goeie band. Veel grip in nat en droog weer en de rolweerstand valt in alle omstandigheden goed mee. Veel grip tijdens klimmetjes... Binnekort eens de race'r voor en achter proberen.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Maxxis Ikon

Bericht door _anonymus_ »

Voor 15 euro kan er niet veel mis mee zijn. Heb wel al gelezen dat de Wild Race'R bij gebruik achteraan na 1500 km z'n beste tijd zou hebben gehad, maar voor die prijs kan je er enkele opslijten voor je aan één nieuwe Schwalbe zit.
Tweede pluspunt: tubeless gelegd zonder eerst binnenband te moeten steken, met compressor plofte de band zo in de velgranden en zelfs zonder Notubes bleef de band direct op druk.
Via het ventiel Notubes in gedaan en goed hard gepompt, en na twee dagen staat de band nog steeds even hard.
Wel iets moeilijker op de velg te krijgen dan Maxxis, Schwalbe of Continental-banden.
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Maxxis Ikon

Bericht door kovan »

Ik vind het prijs kwaliteit (Michelin) heel goeie banden, tubeless leggen is idd geen probleem. Ik snap zelfs niet dat er bij sommige merken "geprutst" moet worden met binnenbanden e.d. om ze tubeless te krijgen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Maxxis Ikon

Bericht door Free_ltd »

kovan schreef:Ik vind het prijs kwaliteit (Michelin) heel goeie banden, tubeless leggen is idd geen probleem. Ik snap zelfs niet dat er bij sommige merken "geprutst" moet worden met binnenbanden e.d. om ze tubeless te krijgen.
Ik heb nu sinds een paar weken de Wild Track opliggen. Ben zelf ook eens benieuwd. Ook tubeless. Enkel vind ik dat de noppen niet ver genoeg naar de zijkant lopen, waardoor hij op asfalt een beetje wiebelig aanvoelt en soms het gevoel dat het achterwiel gaat onderuit schuiven. Off-road geen enkel probleem.
Bulkie
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 11:09
Rijdt met: Open - NoTubes - FOX Terralogic Fit

Re: Maxxis Ikon

Bericht door Bulkie »

Rolweerstand is niet top, verder: superbandje! En zelfs de IKON in Exo is heel licht. Specialized had heel goeie banden maar de nieuwe 2.3 zijn te zwaar geworden (Renegde: 660 gram - oude versie 610). Zou graag de Aspen in 2.2 zien uitkomen...

Ken

Ps en idd elke band schuift wel eens...
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Maxxis Ikon

Bericht door madskatingcow »

De Ikon is nog zwaarder... zeker als je de tubeless ready versie neemt : tot 690g en meer en ze hebben minder volume dan de Specialized banden.
Plaats reactie