Nieuwe wielen advies welkom

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
basgas
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 14 okt 2013 21:49
Rijdt met: Cube LTD

Nieuwe wielen advies welkom

Bericht door basgas »

Hallo allemaal,


Ik ben bezig met mijn 4 jaar oude mtb up te graden/ terug in ere te herstellen. Na vele ritjes hebben mijn wielen het min of meer begeven. Er zit een "slag " in en wat spaken zijn het een het begeven. De trail in Ierland hebben ze niet goed gedaan. Op mijn stevens Colorado 2013 zaten Easton EA 70XC
wielen tevreden van maar nu tijd voor verandering.

ik ben naar de fietsenmakker gestapt voor een paar deftige wielen rond de 400 euro. Hij stelde het volgende voor:

- Mavic Crossride Tubeless Pulse: https://shop.mavic.com/en-int/crossride ... #1028=3283" onclick="window.open(this.href);return false; €400
- DT Swiss M1900 29 DB: https://www.dtswiss.com/Wheels/MTB-Whee ... -Spline-en" onclick="window.open(this.href);return false; €318

Zijn deze evenwaardige als mijn Easton of zijn er betere prijs-kwaliteit alternatieven?

Alvast bedankt voor jullie mening en expertise.

gr.
jvrover
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 05 mei 2014 23:01

Re: Nieuwe wielen advies welkom

Bericht door jvrover »

Actionsports.de
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Nieuwe wielen advies welkom

Bericht door Edlisjas »

De wielen die jij voorstelt zijn zwaar. Beide sets wegen meer dan 1900 gram. Ik zou voor een set wielen van rond de 1500 gram gaan, die vind je bij online shops voor ca. €500. Bij actionsports.de bijvoorbeeld. Daar kan je je wielen zelf samenstellen. Je moet dan wel weten welke standaarden (snelspanner, steekas, centerlock, 6-gaats,...) je nodig hebt.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Nieuwe wielen advies welkom

Bericht door spaghetti_2 »

DT Swiss levert goede mtb wielen. De X1700 zijn een zeer goede standaard, de X1501 ronduit prima lichte wielen. Ze behoren tot de standaard afmontage van heel wat mtb's (o.a. sommige Canyon modellen) en daarom zie je ze wel regelmatig in prima staat opduiken op 2dehands of op het verkoopstopic hier. Met een beetje geduld (zoveel verschillende modellen tegenwoordig: QR vs thru axle, 'normaal' vs boost of RS-1...) kun je hier soms een mooie koop doen.

Ik rij zelf met de X1700 momenteel en ben er wel tevreden van. Zeer betrouwbaar setje, enige nadeel dat ik kan bedenken is dat de velg stilaan een beetje ouderwets smal is (20 mm intern).
Plaats reactie