Rara achteraan en vooraan?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Rara achteraan en vooraan?

Bericht door sierens »

Dag medebikers,

Na enkele jaren op continental en specialized banden gereden te hebben, zou ik eens de overstap naar schwalbe doen. Is dit nog altijd gebruikelijk om achteraan een rara en vooraan een roro te leggen. Of zijn er hier andere combinaties die uit ervaring beter lopen.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Rara achteraan en vooraan?

Bericht door Boebbel »

Ik rij vanvoor ook gewoon met rara. Ik heb ze net nog eens van plaats gewisseld om gelijkmatig te slijten.
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Re: Rara achteraan en vooraan?

Bericht door sierens »

Ik zal wachten op de nieuwe schwalbe addix, ben er wel nog niet uit of ik rara of roro ga aankopen.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Rara achteraan en vooraan?

Bericht door spaghetti_2 »

Ik heb al Ardennenmarathons gereden met een rara voor en achter, in normale omstandigheden en met beetje techniek goed te doen. Blijf je vooral in Vlaanderen, dan zou ik niet twijfelen. Zelfs in de winter rij ik met die combinatie. Wil je echter een set-up die je nooit moet wisselen gedurende het jaar, dan is een roro/rara combinatie voor mij de beste all-round keuze.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Rara achteraan en vooraan?

Bericht door erwin.91 »

spaghetti_2 schreef:Ik heb al Ardennenmarathons gereden met een rara voor en achter, in normale omstandigheden en met beetje techniek goed te doen. Blijf je vooral in Vlaanderen, dan zou ik niet twijfelen. Zelfs in de winter rij ik met die combinatie. Wil je echter een set-up die je nooit moet wisselen gedurende het jaar, dan is een roro/rara combinatie voor mij de beste all-round keuze.
+1
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Rara achteraan en vooraan?

Bericht door chrisper »

op de 29er rijd ik zomer en winter met de rara voor en achter, voldoende grip voor mij (zeker op de 29er)
enkel druk wat veranderen
ben nu eens aan het testen met black panther xtrac voor en achter (vanaf april tot nu zeer goed bevonden in alle omstandigheden)
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Rara achteraan en vooraan?

Bericht door Headshot »

Altijd Rara voor en achter gereden maar nu zeer tevreden van de speci fasttrack
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Re: Rara achteraan en vooraan?

Bericht door sierens »

Ook altijd tevreden van speci fast track. En ook van x-kings. Maar nog nooit schwalbe gereden. Enkel de prijs van de nieuwen addix (56euro )
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Rara achteraan en vooraan?

Bericht door Boebbel »

Is dat al de effectieve prijs ?

Dat is inderdaad een beetje veel. Ik zou wel eens skinwalls willen proberen, maar voor €60 heb je bijna twee andere banden.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Rara achteraan en vooraan?

Bericht door spaghetti_2 »

Gezien de prijs van een EVO Schwalbe op de meeste webshops rond de 30-35 EU ligt, verwacht ik dat de nieuwe addix'en eerder op dezelfde prijs gaan neerkomen.

En afhankelijk van je terrein en ambities zou ik niet zomaar voor skinwalls kiezen. Bij de start van een marathon kijk ik regelmatig eens rond naar de banden van de goede renners, en quasi alle goede amateurs rijden met een double defense of ander type versterkte band. Het is ook opvallend dat het voornamelijk de absolute toppers zijn (genre Joris Massaer, Wietse Bosmans, ...) die met lekke banden aan de kant staan. Zij zullen ook wel met veel meer risico de stenige afdalingen nemen, maar ik vermoed dat zij ook alles-of-niets spelen en met de lichtste bandjes starten. De tijd die je er mee wint is snel verloren als je een scheur in je flank hebt.
Plaats reactie