Flat pedals

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Flat pedals

Bericht door scaramouche »

Ik heb mijn eerste bike nu zo'n drie weken in bezit. Heb er gewoon zo'n standaard pedalen met tanden bijgekregen. Ik wil flat pedals kopen, maar dat lijkt in ons land enkel online te kunnen? Iemand die me iets kan aanraden? Ik loop een beetje verloren in het aanbod en de erg uiteenlopende prijzen...
Gebruikersavatar
Lonneke
Moderator
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 11:43

Re: Flat pedals

Bericht door Lonneke »

Ga voor deze, top pedalen

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 7&t=142563" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Flat pedals

Bericht door Wacky-S »

Ik weet niet vanwaar je bent, maar ze zijn toch wel redelijk te krijgen bij de LBS.
Zelf rij ik met Specialized Bennies (gewoon bij een Speci verdeler te krijgen) en ben er tevreden over. Hebben een voldoende groot platform en gebruik ze met de FiveTen Impact VXI schoenen (maat 45). Ze zijn niet van de goedkoopste, maar ook belange niet de duurste (90 euro).

Vorige week, na 5 maanden gebruik, mijn eerste echte vleeslijke kennismaking ermee gehad. Dokter had 5 plakstrips nodig om alles terug tegen elkaar te plakken op mijn kuit #-o . Dus best een paar goei scheen en kuitbeschermers dragen in het begin :-D

In het veld heb ik al regelmatig goede reacties van de Shimano Saints gehoord en volgens reviews zouden DMR Vault (hoger prijsklasse) en de Superstar Nano-X (lagere prijsklasse) goede flats zijn. De Superstars heb tot nu toe wel maar enkel online kunnen vinden.
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Re: Flat pedals

Bericht door scaramouche »

bedankt voor de reacties!

ik woon in Haacht. bestellen bij een lokale shop kan natuurlijk ook inderdaad, maar dan ik even goed zelf online kopen, toch?

maat 41. moet ik dan opletten dat het platform niet te groot is?

de kunststofpedalen zijn ook wel aanlokkelijk vanwege de prijs. ik neem aan dat ze minder duurzaam zijn? anderzijds kan je voor die prijs wel jaarlijks een paar pedalen aanschaffen natuurlijk...

zat zelf te denken aan de crankbrothers stamp small. iemand toevallig ervaring mee?
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Flat pedals

Bericht door julie »

Ik heb een paar Fireeye kunststof pedalen sinds 2013 en ze zijn nog altijd in prima staat.
Ik heb ook een paar DMR vault pedalen van metaal, maar daar heb ik al een keertje bijna alle pins van verloren, wat dus niet is gebeurd bij de Fireeye's (die kun je trouwens vinden bij chain reaction cycles, deze bijvoorbeeld:

http://www.chainreactioncycles.com/be/f ... prod119683" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Flat pedals

Bericht door Dickie »

Zouden de kunststofexemplaren misschien wat vriendelijker voor de schoenzolen zijn?
Of maakt dat niet uit.

Ik heb momenteel On One Thinny's.
Voeten zitten gebeiteld mits aangepast schoeisel én dicht op de as want ze zijn vrij plat met niettemin ruim steunvlak.
Als ik de pedalen niet wissel en een 'casual' ritje met dagelijkse schoenen doe, is er wel wat schade aan de zolen, maar dat is :off: .
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Re: Flat pedals

Bericht door scaramouche »

thanks!

goeie tip, die chain reaction cycles. prijzen zijn zo te zien wat lager dan bikester?
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Flat pedals

Bericht door KrisMaes76 »

scaramouche schreef:thanks!

goeie tip, die chain reaction cycles. prijzen zijn zo te zien wat lager dan bikester?

Soms wel, soms niet. Altijd verschillende webshops bekijken ivm laagste prijs en transportkost zeker niet vergeten.
Alleszins is de levertermijn bij CRC een pak langer dan bij bikester. (2 weken tov 1-2 dagen)
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: Flat pedals

Bericht door roderider »

Ik heb nu al een jaar kunststof Race Face Chester pedalen.
Relatief goedkoop,licht en het platform is niet te groot. (ik heb ook maar maat 41) de pinnen zijn lang en metaal.
Ik kan niet vergelijken met degelijke alu pedalen (zoals race face atlas) enkel met b-twin platform pedalen (die pinnnen waren te kort en daar gleed mijn five ten af)
De crankbrother stamps zien eruit of ze niet genoeg grip gaan geven, misschien wel je schoenen sparen.
Het hangt er ook van af wat je ermee wil doen. Bunny hoppen en modderige parkoers zou ik er al niet mee proberen.

scaramouche schreef:bedankt voor de reacties!

ik woon in Haacht. bestellen bij een lokale shop kan natuurlijk ook inderdaad, maar dan ik even goed zelf online kopen, toch?

maat 41. moet ik dan opletten dat het platform niet te groot is?

de kunststofpedalen zijn ook wel aanlokkelijk vanwege de prijs. ik neem aan dat ze minder duurzaam zijn? anderzijds kan je voor die prijs wel jaarlijks een paar pedalen aanschaffen natuurlijk...

zat zelf te denken aan de crankbrothers stamp small. iemand toevallig ervaring mee?
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Re: Flat pedals

Bericht door scaramouche »

De Race Face Chesters zijn intussen onderweg naar mijn voordeur. Bedankt voor de tip dus. Nog een paar reviews gevonden en blijkbaar prijs-kwaliteit quasi onverslaanbaar op dit moment... wesullesien!
Plaats reactie