bultjes op bandranden thunder burt

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: bultjes op bandranden thunder burt

Bericht door Kevin82 »

Het ligt volgens mij toch ook niet aan de banden zelf. Ik heb nu sinds kort wielen met 22,5mm binnenbreedte en moet zeggen dat het bij mij toch ook minder vlot ging. Komt volgens mij gewoon omdat de velg breder is en dus ook de band meer moet naar buiten plooien om op de velg te "ploppen".
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: bultjes op bandranden thunder burt

Bericht door kovan »

Ik denk dat eerder de hoogte van de velgrand van belang is dan de breedte... Ik heb velgen van 40mm breed en daar knalt de band even vlot op als bij een 21mm velg.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: bultjes op bandranden thunder burt

Bericht door madskatingcow »

kovan schreef:Ik denk dat eerder de hoogte van de velgrand van belang is dan de breedte... Ik heb velgen van 40mm breed en daar knalt de band even vlot op als bij een 21mm velg.
Hoogte van de velgrand heeft er niks mee te maken. Wel de diepte & vorm van het 'kanaal' om de banden te helpen monteren, en de diameter van de velg.

Schwalbe banden zijn wel wat moeilijker te monteren, vaak heb je hier een compressor voor nodig terwijl het met Maxxis, Vittoria of Specialized banden gewoon met de voetpomp lukt.

De eerste foto toont ook het randje dat de band op zijn plaats moet houden om 'burpen' te voorkomen.

Wat leesmateriaal : Trail Tech: Off the hook

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door madskatingcow op do 20 apr 2017 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: bultjes op bandranden thunder burt

Bericht door kovan »

Aldus de "binnen hoogte" bedoel ik idd, maar geen idee hoe het kind noemt ;)
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: bultjes op bandranden thunder burt

Bericht door Hans wynants »

Idd de diameter van de binnengeul . Blijkbaar is deze bij mijn velgen een tikje te klein , waardoor de band er net te los op zit. Extra rum tape om de velg gedraaid en banden zitten erop ! Nu zelfs zonder de core uit het ventiel te halen ! Misterie opgelost. Al heb ik dit niet voor met andere banden , enkel deze met de bubbels die te zien zijn op de pics .
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: bultjes op bandranden thunder burt

Bericht door Dickie »

Ik heb nu toevallig ook een nieuw setje Thunder Burts 29 x 2.25 snakeskin binnen gekregen.
Daar zitten ook van die bultjes op :wink: .
Ga er vanavond eentje op leggen.
Op mijn Easton velgen met het anti-burprandje moet ik zelfs stevig duwen om de oude band in de geul te duwen, met de compressor ineens tubeless leggen lukt daardoor zeer zelden.
Even een binnenband en met 1 'gezette' kant lukt het dan wel.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: bultjes op bandranden thunder burt

Bericht door SD2E »

k ging het net zeggen, 2 of 3 toerkes yellowtape erop en das in orde...maar je hebt het al gevonden zo te zien :-D :-D :-D
Plaats reactie