Wielset voor lefty 2.0

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
jochemr
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: za 26 feb 2005 20:53
Rijdt met: cannondale scalpel, Biachi mutt

Wielset voor lefty 2.0

Bericht door jochemr »

Voor mijn Cannondale F-Si wil ik een nieuwe wielset laten bouwen. Ik wil een lichte maar toch stijve en betrouwbare wielset bekomen.

Voor de velgen twijfel ik nog tussen Nox skyline en Duke lucky jack. Duke heeft een prijsvoordeel maar voor stijfheid en betrouwbaarheid (stootbestenderige)is Nox toch een betere keuze denk ik. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze velgen?

Voor de naven wou ik de dt swiss 240 naven maar blijkbaar bestaan deze niet voor een lefty 2.0. Het zou wel moeten mogelijk zijn met een adapter, maar ik kan er niets van terugvinden. Kan er mij iemand zeggen welke adapter ik dan precies nodig heb?
Of zijn er mensen die kunnen bevestigen dat de recente Tune naven, welke wel een specifieke lefty 2.0 naaf heeft, ook wel betrouwbaar en goed zijn?
de Ron
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: do 16 feb 2006 19:06
Rijdt met: '17 Scott Spark 900 RC Ultimate, '17 Scott Scale RC 900 World Cup

Re: Wielset voor lefty 2.0

Bericht door de Ron »

Ik heb beide velgen gehad op mijn cannondale F-Si.

De Nox skyline is wel veel mooier afgewerkt. Prijs is ongeveer hetzelfde. Eigenschappen zijn ook zo goed als identiek.

De beste naaf voor de F-Si blijft de cannondale lefty naaf, ik zou echt geen andere nemen.
De dt240 lefty naaf is zwaarder dan die van cannondale zelf.

Met de Nox en de Duke kan je gerust 28-spaak wielen gebruiken ipv 32 spaak.


Ron
jochemr
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: za 26 feb 2005 20:53
Rijdt met: cannondale scalpel, Biachi mutt

Re: Wielset voor lefty 2.0

Bericht door jochemr »

Bedankt voor de info.

Aan de orginele Canondale naaf had ik eigenlijk zelf nog niet gedacht omdat ik liever 2 gelijke naven heb, maar idd nog de beste optie uiteindelijk.

Interessant om te horen dat er niet echt een verschil in stijfheid is tussen de 2. Dan ga ik wss toch voor de Duke's gaan met 25mm interne breedte. Deze breedte is toch de trend bij de huidige, toekomstige (ENVE) cross country velgen lees ik.
De Nox teocalli (26mm interne breedte) is ook nog een optie maar dan weer 100 gram zwaarder.
Plaats reactie