specialized command post xcp

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hylco
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: za 05 nov 2011 11:47
Rijdt met: s-works stumpjumper"specialized epic expert2014 29"

specialized command post xcp

Bericht door hylco »

ik overweeg om een dropper te instaleren op mijn epic,na een beetje rondzoeken kwam ik bij deze uit.
ik heb 27.2 diameter nodig dus het aanbod is meer beperkt.
maar ik heb nog een paar twijfels.
deze heeft slechts 400mm drop,is dat voldoende,voor de technischere afdalingen etc.
ik rijd niks extreems ofzo,regelmatig ardennen en vakantie in de bergen.maar zeker geen enduro toestanden ed.
hoe zit het met de speling op die dingen?
en dan de prijs om en bij de 500euro om u zadel 4cm lager te kunnen zetten?is dat het waard of zijn er andere,betere alternatieven?

mvg
Rodolfo
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:24
Rijdt met: Specialized Levo Fattie

Re: specialized command post xcp

Bericht door Rodolfo »

Ik ben ook wel nieuwsgierig. Ik heb een Specialized Turbo Levo Fattie. Ik zou er mee in de Provence rijden. Ik wil geen gekke toestanden doen, maar zie het nut wel in van een dropper bij wat technischer afdalingen.

Nu heb ik gelezen dat zelfs 100 mm al genoeg zou zijn als dropping. En is een remote wel nodig? Het gaat me niet om het beste van het beste te hebben, of om te doen alsof ik een prof ben (die behoefte is voorbij). Gewoon wat veiligheidscomfort bij afdalen.

mvg, Rudy
hylco schreef:ik overweeg om een dropper te instaleren op mijn epic,na een beetje rondzoeken kwam ik bij deze uit.
ik heb 27.2 diameter nodig dus het aanbod is meer beperkt.
maar ik heb nog een paar twijfels.
deze heeft slechts 400mm drop,is dat voldoende,voor de technischere afdalingen etc.
ik rijd niks extreems ofzo,regelmatig ardennen en vakantie in de bergen.maar zeker geen enduro toestanden ed.
hoe zit het met de speling op die dingen?
en dan de prijs om en bij de 500euro om u zadel 4cm lager te kunnen zetten?is dat het waard of zijn er andere,betere alternatieven?

mvg
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: specialized command post xcp

Bericht door dennisVO »

bestaan er droppers met slechts 4cm drop??

kijk eens naar de KS LEV 272
die kost tegen de 300-320euro, heeft diameter 27,2 en een dorp van 10cm.
met remote aan het stuur.

er zijn ook droppers die als een bureaustoel werken, met hendeltje onder het zadel.
maar lijkt me minder praktisch om echt te reageren op een situatie.
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: specialized command post xcp

Bericht door Powerflor »

volgende in 27,2

XLC
KS
Specialized: te duur vindt ik
Thompson
Forza: kwaliteit??
X-fusion
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: specialized command post xcp

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb een Thomson Elite 27.2mm-dropper.
Die hendel aan het stuur vind ik toch wel een must, zeker op onbekend terrein weet je niet op voorhand wat er op je af komt.
Op het moment dat je beseft 'hier heb ik m'n dropper nodig', heb je meestal niet meer de mogelijkheid om één hand van het stuur te nemen en even onder je zadel te tasten.
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: specialized command post xcp

Bericht door Powerflor »

zijn er hier met een dropper 27.2mm en die zelf ook heavier zijn? :-"
Plaats reactie