Welk zadel. (zadelpijn)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Harpwood
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 27 jul 2010 21:05
Rijdt met: Speci. Expert carbon 29er 2012

Re: Welk zadel. (zadelpijn)

Bericht door Harpwood »

Ik zou het niet weten, maar ik heb hem niet geprobeerd. Omdat de neus veel te lang(langer dan andere zadels) en dan krijg ik weer afgeknelde delen als je wat dieper zit.
RobVDH
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 26 jun 2012 12:26
Rijdt met: GT zaskar carbon

Re: Welk zadel. (zadelpijn)

Bericht door RobVDH »

http://enduro-mtb.com/en/first-ride-pub ... aw-saddle/" onclick="window.open(this.href);return false;
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: Welk zadel. (zadelpijn)

Bericht door scan »

https://www.mantel.com/blog/be/zadel-meetsysteem/" onclick="window.open(this.href);return false;

Lees eens op deze site hoe je een zadel moet kiezen. Is voor iedereen verschillend.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Welk zadel. (zadelpijn)

Bericht door Jemp »

sam2300 schreef:En die SQ-lab zadels zijn even goed als dat ze proberen voorspiegelen?
Ik ben begonnen met 1 en heb ze nu op al mijn fietsen zitten. Voor mij zijn ze erg goed. Uiteraard moet je de juiste maat hebben. KAn bij een dealer, maar ik denk als je even op het net zoekt dat je dit ook makkelijk zelf kan bepalen.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Welk zadel. (zadelpijn)

Bericht door chrisper »

sinds ik nu weer vaker grotere afstanden rij, heb ik ook terug last van zadelpijn (mijn vel rond zitbeentjes beetje open geschuurd)
ik gebruikte tot nu toe de fizik gobi, en tot hier toe tevreden, behalve nu met de langere afstanden
nu zit ik steeds vaker 4 a 5u (soms iets langer) in het zadel en dan heb ik prijs
ik vermoed dat het door de afronding van het zadel komt, maar weet dit natuurlijk niet zeker

nu vraag ik me af, of ik dit moet wennen, of toch eerder naar ander zadel zoeken?
(ik dacht een keer het fizik tundra zadel te proberen, iets meer vlak)
ofwel kan ik een sqlab 611 monteren dat ik vorige jaar kocht wegens zadelproblemen
(ik was toen zo wanhopig dat ik een sqlab 611 kocht en een fizik gobi, en heb toen de gobi laten zitten)
bossi
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: do 04 aug 2011 19:49
Rijdt met: specialized epic

Re: Welk zadel. (zadelpijn)

Bericht door bossi »

Ben zeer tevreden van de sqlab zadels ,rij daar ook tochten van 100 km mee en heb weinig last t.o.v. mijn vorige zadels . Gebruik nooit van die broekzalfjes !
Plaats reactie