welke band voor (te) grote ryde velg 29"

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
skidje
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 16:24
Rijdt met: Singular Swift, Salsa's Horsethief en Mukluk Ti

welke band voor (te) grote ryde velg 29"

Bericht door skidje »

Ik had Ryde Edge 26 velgen gekocht geschikt tot 120 kg. Best voordelig. Maar heb reeds een 2de set spaken moeten kopen (langere) omdat de ERD redelijk afwijkend was van de fabrieksopgave.

Nu heb ik redelijk eenvoudig als voorband een Panaracer Fat nimble 3" kunnen leggen (valt redelijk smal - 63mm op 25.5 velg) Maar achter heb ik 3 banden geprobeerd. De Raceking van conti, Renegade van Specialized en een Racing Ralph 2.35 of de 2.4. De Racing Ralph zou met de nodige moeite nog wel eromheen gaan. Maar twijfel of de band wel netjes in de kraag wil komen als deze wordt opgepompt.

Ik vraag me daarom af of er niet een 29er band is die typische groter is qua binnendiameter dan de genoemde banden. Ik zou deze graag redelijk eenvoudig monteren.

Liefst een bandje a la raceking/renegade met laag snel profiel.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5031
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: welke band voor (te) grote ryde velg 29"

Bericht door madskatingcow »

Op het nl forum is er redelijk wat over gepost, zelfde probleem : http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... &start=375" onclick="window.open(this.href);return false;
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2002
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: welke band voor (te) grote ryde velg 29"

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik heb een Racing Ralph en Thunder Burt op mijn Ryde velgen liggen. Ik zou liegen moest ik zeggen dat ze er vlot op gingen maar ik had geen enkel probleem met ze vlot en mooi op de velg te krijgen.
skidje
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 16:24
Rijdt met: Singular Swift, Salsa's Horsethief en Mukluk Ti

Re: welke band voor (te) grote ryde velg 29"

Bericht door skidje »

madskatingcow schreef:Op het nl forum is er redelijk wat over gepost, zelfde probleem : http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... &start=375" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja weet van dat probleem. Maar zoek ruim passende band en dat wordt maar deels beantwoord.

Mister No Chaïn schreef:Ik heb een Racing Ralph en Thunder Burt op mijn Ryde velgen liggen. Ik zou liegen moest ik zeggen dat ze er vlot op gingen maar ik had geen enkel probleem met ze vlot en mooi op de velg te krijgen.
Ik heb als voorband een panaracer nimble 29x3 gemakkelijk kunnen leggen. Ik moet voor achter echter een 2.2 die liefst zo snel mogelijk bolt. Mooiste zou een band zijn met dezelfde binnendiam. zijn als de panaracer. Maar ja: Welke is dat??
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: welke band voor (te) grote ryde velg 29"

Bericht door SD2E »

Bij de assymetrische ryde velgen de band er alleszinds vanaf de goede kant opleggen (waar het gootje dichtst bij de rand is) is wel belangrijk (maar dat wisten jullie waarschijnlijk al?)
Gebruikersavatar
provo
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: do 08 jan 2004 00:55
Rijdt met: Giant XTC SE4
Contacteer:

Re: welke band voor (te) grote ryde velg 29"

Bericht door provo »

Mijn ervaringen met Ryde Trace 29mm:
*) 29x3.0 Maxxis Chronicle: geen problemen
*) 29x3.0 Panaracer Fat B Nimbles: geen problemen
*) 29x2.4 Maxxis Ardent: ok, moeilijker maar zeker doenbaar
*) 29x2.3 Geax Gato: met veel moeite erop en ik heb ze moeten doorsnijden om er terug af te krijgen

Misschien een Maxxis Ikon 29x2.35?
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: welke band voor (te) grote ryde velg 29"

Bericht door dago »

Als iemand geïnteresseerd is in van deze velgen ik heb een set te koop.
Oersterk maar geen lichtgewicht!
skidje
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 16:24
Rijdt met: Singular Swift, Salsa's Horsethief en Mukluk Ti

Re: welke band voor (te) grote ryde velg 29"

Bericht door skidje »

Weet iemand of the XR1 team issue 29x2.2 van Bontrager een beetje ruim valt? Lijkt me ook wel een leuke snel profiel
Plaats reactie