Shimano remmen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
biker25
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 dec 2016 18:26

Shimano remmen

Bericht door biker25 »

Iemand ervaring met Shimano Br-m447 remmen?

Is de meerprijs van € 130 (SLX remmen) of € 180 (XT remmen) het waard om te betalen?
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Shimano remmen

Bericht door triumph_st »

biker25 schreef:Iemand ervaring met Shimano Br-m447 remmen?

Is de meerprijs van € 130 (SLX remmen) of € 180 (XT remmen) het waard om te betalen?
Hangt er van af wat je met de fiets van plan bent, maar XT remmen zijn prijs/kwaliteit nog altijd top.
Ik verving alleszins mijn SLX-en door XT.
biker25
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 dec 2016 18:26

Re: Shimano remmen

Bericht door biker25 »

Hangt er van af wat je met de fiets van plan bent, maar XT remmen zijn prijs/kwaliteit nog altijd top.
Ik verving alleszins mijn SLX-en door XT.
Dit had ik er inderdaad bij moeten vertellen. De MTB zal gebruikt worden voor toertochten, plaatselijke ritten in de kempen en crossduathlons. In de wintermaanden zal ik minstens 1x per week rijden, maar het doel is 2-3 keer per week.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Shimano remmen

Bericht door triumph_st »

biker25 schreef:
Hangt er van af wat je met de fiets van plan bent, maar XT remmen zijn prijs/kwaliteit nog altijd top.
Ik verving alleszins mijn SLX-en door XT.
Dit had ik er inderdaad bij moeten vertellen. De MTB zal gebruikt worden voor toertochten, plaatselijke ritten in de kempen en crossduathlons. In de wintermaanden zal ik minstens 1x per week rijden, maar het doel is 2-3 keer per week.
Dan zou ik zeker voor de XT's gaan.
biker25
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 dec 2016 18:26

Re: Shimano remmen

Bericht door biker25 »

Bedankt voor de reactie ik heb net de Cube ltd sl 2016 aan -30% gevonden met volledige xt groep ook de remmen dus deze zal het winnen van de Bulls Copperhead 3 waar ik met de deore remmen zat.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Shimano remmen

Bericht door spaghetti_2 »

Aanvullend vraagje over de XT remmen: ik heb recent mijn Avid's verwisseld voor XT's. Ik merk dat als ik 3x snel achtereen rem, dat ik de 1e x de remhendel verder kan induwen dan de 3e x, met andere woorden: als ik paar keer rem grijpen de remmen sneller aan. Dit is niet storend, maar ik vroeg me af of het 'normaal' is.
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 10 jun 2014 13:27

Re: Shimano remmen

Bericht door wiely »

spaghetti_2 schreef:Aanvullend vraagje over de XT remmen: ik heb recent mijn Avid's verwisseld voor XT's. Ik merk dat als ik 3x snel achtereen rem, dat ik de 1e x de remhendel verder kan induwen dan de 3e x, met andere woorden: als ik paar keer rem grijpen de remmen sneller aan. Dit is niet storend, maar ik vroeg me af of het 'normaal' is.
Is een producteigenschap van de nieuwe M8000 reeks, is redelijk wat over geschreven.
Ik heb dit ook, maar zolang de remkracht niet wijzigt blijven ze.
Plaats reactie