Sram Eagle vragen- of ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Larwing&
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 13 jan 2008 16:44
Rijdt met: Canyon Exceed CF-SLX , Olympia CSL-X2 ,Qube Reaction E Cr 2010

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door Larwing& »

Ondertussen al een goeie 5000 km met de eagle x01 groep en ik gebruik 2 kettingen ..Nog niks van last gehad tot nu toe .:-)
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door erwin.91 »

Jemp schreef:Interessant. Heb een mooie deal kunnen doen met een XO derrie en GX shifter. Mss overwegen om de GX te verkopen. :wink:
Als je in de winkel afgemonteerde fietsen ziet staan dan word er veelal een duurdere achter derrie met een goedkopere shifter gecombineerd en dan krijg je verkoop praatjes van "deze fiets is afgemonteerd met een top achterderrailleur" en schakelt dat beter? "ja ja zeker" (dat zeg ik niet he).
Dit geld niet alleen voor Sram Eagle, maar voor al de rest van schakelgedoe dat op de markt is.

Neem van mij maar aan dat het beter is een top shifter te combineren met eventueel een iets goedkopere achterderrailleur. maar ja die achterderrailleur valt meer op dan de shifter he.

Dus je heb al een X0 derrie, ga dan zeker ook voor een X0 shifter.

En zoals madskatingcow al zei, kan ook een kabel een wereld van verschil maken.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door Jemp »

erwin.91 schreef:
Jemp schreef:Interessant. Heb een mooie deal kunnen doen met een XO derrie en GX shifter. Mss overwegen om de GX te verkopen. :wink:
Als je in de winkel afgemonteerde fietsen ziet staan dan word er veelal een duurdere achter derrie met een goedkopere shifter gecombineerd en dan krijg je verkoop praatjes van "deze fiets is afgemonteerd met een top achterderrailleur" en schakelt dat beter? "ja ja zeker" (dat zeg ik niet he).
Dit geld niet alleen voor Sram Eagle, maar voor al de rest van schakelgedoe dat op de markt is.

Neem van mij maar aan dat het beter is een top shifter te combineren met eventueel een iets goedkopere achterderrailleur. maar ja die achterderrailleur valt meer op dan de shifter he.

Dus je heb al een X0 derrie, ga dan zeker ook voor een X0 shifter.

En zoals madskatingcow al zei, kan ook een kabel een wereld van verschil maken.
Daar kan ik inkomen. Dus, ondertussen aan 't zoeken naar een goede deal voor een X01 shifter. Zelfs zonder de shifter was de derrie al een buitenkansje...;-)
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door spaghetti_2 »

erwin.91 schreef: En zoals madskatingcow al zei, kan ook een kabel een wereld van verschil maken.
In mijn ogen en naar mijn ervaring, maakt vooral een nieuwe kabel een wereld van verschil, en niet zozeer duurdere kabels met polymeerlaagjes etc. Je voelt dat wel een beetje, maar ik zou eerder een standaard kabel regelmatig vervangen tov een duurdere, betere kabel langer laten steken.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door madskatingcow »

Heb je de Jagwire Elite Ultra-Slick kabels al geprobeerd?

Als je op een nieuwe Scott Spark met twin-lock bediening de kabel van vork en achterdemper vervangt, een wereld van verschil in bedieningskracht, ook na vele km's. De originele zijn ruw, terwijl het oppervlak van de Ultra-Slick's gepolijst is. De kostprijs van 12.50 euro / stuk is hoog, maar ze zijn het wel waard. Probeer is :wink:
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik steek ook duurdere kabels, ik zou zelfs durven zeggen het dat het meer verschil maakt als een duurdere shifter ...
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door Bebop »

[quote="madskatingcow"]Heb je de [url=http://jagwire.com/products/inner-wire/ ... inner-wire]Jagwire Elite Ultra-Slick[/url] kabels al geprobeerd?

Als je op een nieuwe Scott Spark met twin-lock bediening de kabel van vork en achterdemper vervangt, een wereld van verschil in bedieningskracht, ook na vele km's. De originele zijn ruw, terwijl het oppervlak van de Ultra-Slick's gepolijst is. De kostprijs van 12.50 euro / stuk is hoog, maar ze zijn het wel waard. Probeer is :wink:[/quote]

Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door BertG »

Iemand weet van een lbs die een Eagle GX groep op voorraad heeft, liefst prov. Antwerpen ?
(moet van mijn ecocheques af 8-[ )
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door madskatingcow »

Van Eyck Sport in Geel
acolson
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 11 jul 2016 09:25

Re: Sram Eagle vragen- of ervaringen

Bericht door acolson »

Heb me vergist met het inkorten van ketting tijdens de isntallatie ](*,) Iemand een idee of er ergens een 12 speed pin bestaat? Google levert in ieder geval niet veel op :(
Plaats reactie