27.5+ bandenvraag

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
JohanB
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 31 jul 2015 12:14
Rijdt met: MTB: Scott Scale 710 27,5"+ Race: ProRace Deamon Custom

27.5+ bandenvraag

Bericht door JohanB »

Momenteel rij ik voor en achter op Nobby Nic's 2,8", bij de huidige omstandigheden in het bos, is dit duidelijk een no-go, gezien ze zich eerder vastzuigen dan dat ze vooruit willen.

Nu is de vraag dus voor de 27,5+ gebruikers onder jullie, welke banden jullie gebruiken, of een combinatie van voor- en achterbanden.

Alvast bedankt.

Groeten,
Johan
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: 27.5+ bandenvraag

Bericht door Edlisjas »

Ik rij momenteel voor en achter met Rocket Ron 3.0 en die voldoen prima. Ik heb er wel nog niet in extreem vettige omstandigheden mee gereden. Standaard lagen er op de wielen WTB Bridger, 27.5x3.0, tubeless ready. Deze hebben zeer veel grip maar zijn een pak zwaarder dan de RR.
JohanB
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 31 jul 2015 12:14
Rijdt met: MTB: Scott Scale 710 27,5"+ Race: ProRace Deamon Custom

Re: 27.5+ bandenvraag

Bericht door JohanB »

Edlisjas schreef:Ik rij momenteel voor en achter met Rocket Ron 3.0 en die voldoen prima. Ik heb er wel nog niet in extreem vettige omstandigheden mee gereden. Standaard lagen er op de wielen WTB Bridger, 27.5x3.0, tubeless ready. Deze hebben zeer veel grip maar zijn een pak zwaarder dan de RR.
De RR's lijken mij op dit moment de beste optie, gezien schwalbe enkel NN en RR heeft voor + banden. Vraag me eigenlijk ook af hoe die Veetires zijn, want daar vind ik niet al te veel over terug.
TopBike
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 16:55
Rijdt met: Open One+ & Open U.P
Contacteer:

Re: 27.5+ bandenvraag

Bericht door TopBike »

WTB ranger in 2.8 krijg ik begin volgend jaar binnen.
Gaat denk ik een zeer fijne band zijn.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: 27.5+ bandenvraag

Bericht door julie »

ik rijd met specialized banden tubeless gemonteerd, ik heb nu purgatory voor en achter liggen om ook meer tractie te hebben in de huidige omstandigheden.
Echter met de combi purgatory voor en ground control achter kom je al een heel eind :wink:
Plaats reactie