ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door BertG »

kovan schreef:In welk opzicht "beter" dan?

M.v.g.

BertG schreef: ik gebruik nu een tweetal jaar 2 wielsetjes met Ryde Trace 25mm velgen waar ik zeer tevreden over ben, veel beter dan de oude Crest velgen die ik daarvoor had.
Stijver, sterker en breder. En ja, wat zwaarder dan crests... alhoewel, beide wielsets wegen 1600g, vind dat meer dan oké voor 29" wielen die geen fortuin gekost hebben.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door geertg »

Vergelijken met "oude" Crest kan ik niet maar toch zeer tevreden over de MK3.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door kevx »

Niks mis met de oude crest wielen. Heb een set van 5j oud met stans naven waar ik nog regelmatig mee rij. Hebben nooit een krimp gegeven en zijn nog altijd tiptop inorde...

Pas nog een set crests overgekocht voor op men andere bike en ook tevreden van.
Gebruikersavatar
fucalot
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: za 23 feb 2008 19:29
Rijdt met: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door fucalot »

Arch Mk3 is echt een topper, mijn maxxis banden zijn een maat groter geworden! Looks zijn er ook op vooruit gegaan, kwaliteit is zelfde als de oudere. Jammer dat de prijzen ook wat gestegen zijn. Oudere crests waren te licht voor mij, 93kg, wil de nieuwe nog wel eens testen, zouden stijver zijn dan de oude. ik heb de indruk dat de nieuwe arch overkill is voor de kempen.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door BertG »

kevx schreef:Niks mis met de oude crest wielen. Heb een set van 5j oud met stans naven waar ik nog regelmatig mee rij. Hebben nooit een krimp gegeven en zijn nog altijd tiptop inorde...

Pas nog een set crests overgekocht voor op men andere bike en ook tevreden van.

Ik moest mijn crest wielen soms 3 keer per jaar laten rechten en 1 velg was na minder dan een jaar al aan het doorscheuren (ik woog toen een 80kg). Maar kan ook aan mij liggen hoor.
Ik was er toen ook wel vrij tevreden van al bij al, tot ik eens met bredere en stijvere velgen ging rijden.
Gebruikersavatar
Shorty
Mountainbiker
Berichten: 326
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door Shorty »

En welke zouden de sterkste zijn, de nieuwe Crest of de nieuwe DT 1501? Deze laatste zouden veel stijver zijn en minder snel met vervormingen te maken hebben.
Iemand info of ervaringen?
ARU-18
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 01 nov 2017 18:17

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door ARU-18 »

Jeanke6 schreef:Het blijft overal zo stil over de Crest MK3?
De vorige versie zag je op heel veel bikes, dus had verwacht dat de nieuwe versie minstens zo populair zou worden. Wie heeft er ervaringen mee?
De Arch MK3 is volgens vojomag zelfs met de originele notubes naven een echte winner. Benieuwd of de Crest MK3 dat ik is want op papier lijkt dat immers wel het geval te zijn.
Heel benieuwd naar jullie ervaringen en tips! Ik ben op zoek naar een goede wielset (29er voor 70kg rijder) voor het betere marathon werk.

Het valt mij ook op dat er weinig gebruikerservaringen gedeeld worden over de MK3 Crest. Ik heb ze zelf anderhalf jaar geleden aangeschaft. Ik ben 75KG en rij puur XC door de Nederlandse bossen op een fully. Zou toch geen probleem moeten zijn toch? Helaas zijn er binnen onze gebruikers groep (+/- 10 man van hetzelfde caliber qua gewicht en gebruik van de velg) helaas reeds zeven velgen uitgescheurd vanuit de spaakgaten. Alleen op het achterwiel aan de aandrijfzijde. Ikzelf ga inmiddels naar mijn derde achtervelg toe. De Nederlandse distributeur blijft keurig vervangingsvelgen sturen maar dit kan toch niet de bedoeling zijn. Ik ben bang dat ze met MK3 de grens wat betreft gewicht/sterkte verhouding overschreden hebben. Aan ons gebruik kan het absoluut niet liggen in ieder geval. Erg jammer allemaal........

Zijn er in België meer mensen die mijn ervaringen delen?
Gebruikersavatar
fucalot
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: za 23 feb 2008 19:29
Rijdt met: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door fucalot »

Yep, heb dit met een arch mk3 velg voorgehad. netjes opgelost door superstar components! Voorlopig geen probleem meer.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door _anonymus_ »

Oei, ook met de Arch MK3?
Ik heb al jaren een setje Arch velgen van de eerste generatie (MK1).
Nooit problemen mee gehad. Mijn achternaaf heeft het onlangs begeven en ik heb de oude velg probleemloos kunnen opspaken met een nieuwe naaf.
Gebruikersavatar
fucalot
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: za 23 feb 2008 19:29
Rijdt met: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door fucalot »

Volgens pinkbike zijn er met de arch idd ook meerdere gevallen, op die website wordt niet veel met crest gereden... 8) :-D
Plaats reactie