ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door uncle sam »

Zijn er reeds bikers die ervaring hebben met de nieuwste generatie Crest MK3 velgen?
Op papier lijkt dit een winner: bredere velg, relatief licht en betaalbaar.
Uiteraard bestaan er alternatieven die langere tijd verkrijgbaar zijn zoals Bor 333 Wide+ of de Ryde types.
Echter ben ik benieuwd naar ervaringen, en liefst tov de oudere Crest velgen in 29 uitvoering.
Desondanks dat de Crest een fragiele velg is blijft het een topproduct.

Afbeelding
Links = oud type
Rechts = nieuw type
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door Swannie »

Ik had crest met tune king kong naven, en heb nu 2 weken de crest MK3 met Dt 350 naven.
Reed op de vorige altijd met S works fast trak banden in 29x2.2 en op de MK3 ben ik eens voor de TLE racing ralph in 2.25 gegaan omdat ik te veel lek gereden ben afgelopen jaar op Speci banden.
De MK3's voelen zeer stabiel in afdalingen, zeer stijve wielen.
Op de koersvlo merkte ik het verschil van 15mm interne velgdiameter naar 17mm véél harder.
Heb er misschien nog niet genoeg mee gereden om een echt oordeel te vellen, volgens mijne Strava nog maar 543.6km...
Positief is zeker dat ik het gewichtsnadeel van deze wielen tegen mijn vorige nog niet gemerkt heb, alhoewel dat toch een kleine 300 gram is!
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door kootje »

@Swannie:
Het grootste deel van het gewichtsverschil zit bij jou in de naven (DT350 vs Tune), dus in het centrum van het wiel. En daar voel je het het minste inderdaad. (alleen op de weegschaal... 8) )

On topic:
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met de nieuwe Crest MK3. Ga dit topic dus ff in de gaten houden!
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door vani »

Postje om te volgen want in 2017 gaan deze van nu aan vervanging toe zijn :-)
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door Swannie »

Kootje, klopt wat je zegt ivm de naven.
Ook heb ik nu Sapim laser spaken gekozen tov de CX ray die ik had.
Ik heb nu bewust voor een bombproof setje gekozen tov het fragiele setje dat ik had.
De Tune haven hadden regelmatig onderhoud nodig. Was van plan de 240s naven te kiezen, maar 200€ extra voor geen 100gram verschil, heeft me doen kiezen voor de 350 naaf (die naar verluid qua binnenwerk hetzelfde is als de 240).
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door Swannie »

on topic, de nieuwe cresten zijn wel mooier dan de vorige generaties vind ik:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door Jeanke6 »

Het blijft overal zo stil over de Crest MK3?
De vorige versie zag je op heel veel bikes, dus had verwacht dat de nieuwe versie minstens zo populair zou worden. Wie heeft er ervaringen mee?
De Arch MK3 is volgens vojomag zelfs met de originele notubes naven een echte winner. Benieuwd of de Crest MK3 dat ik is want op papier lijkt dat immers wel het geval te zijn.
Heel benieuwd naar jullie ervaringen en tips! Ik ben op zoek naar een goede wielset (29er voor 70kg rijder) voor het betere marathon werk.
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door Verzetje »

Vroeger was het vooral Notubes. Nu zijn er veel andere bijgekomen. Misschien daarmee.
Ben zelf nog steeds fan van notubes. Zie mijzelf niet direct naar iets anders gaan.
Maar hoor graag anderen hun mening.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door BertG »

Inderdaad, als je een paar jaren geleden een wielsetje zocht om tubeless te rijden kwam je sowieso bij Notubes uit, nu zij er veel meer concurrenten die ook mooie dingen aanbieden. Ze hebben bij Notubes ook heel lang gewacht om hun aanbod te vernieuwen terwijl de markt snel evolueerde, dat zal ook wel niet geholpen hebben.

Op papier ziet vooral de nieuwe Arch er interessant uit vind ik maar heb er zelf geen ervaring mee, ik gebruik nu een tweetal jaar 2 wielsetjes met Ryde Trace 25mm velgen waar ik zeer tevreden over ben, veel beter dan de oude Crest velgen die ik daarvoor had.
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: ZTR Crest vs ZTR Crest MK3

Bericht door kovan »

In welk opzicht "beter" dan?

M.v.g.

BertG schreef: ik gebruik nu een tweetal jaar 2 wielsetjes met Ryde Trace 25mm velgen waar ik zeer tevreden over ben, veel beter dan de oude Crest velgen die ik daarvoor had.
Plaats reactie