Absolute black oval chainring gebruikers hier?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Absolute black oval chainring gebruikers hier?

Bericht door Reflex »

Inmiddels gisteren ook in een Mtb marathon in de Ardennen gebruikt en zelfs met een oudere type 1 derrailleur van Sram is de ketting er niet afgevallen. Ik ben zeer tevreden van het blad, op technische klimmen kun je net een tandje zwaarder staan waardoor je mooi tussen de stenen of wortels wat extra kracht kan zetten om daarna de kracht van de pedalen te kunnen halen op het obstakel.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Absolute black oval chainring gebruikers hier?

Bericht door Dickie »

@ De Glenne: Laat zulk blad een hogere trapfrequentie toe, wegens rondere trap?
Zijn er ook voordelen bij tragere rotatie om de ss door zwaardere passages te 'wurgen'?
Zou me ook interesseren om op de single speed zo'n blad te steken zodra het huidige nw ronde blad versleten is.
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Re: Absolute black oval chainring gebruikers hier?

Bericht door yoeri »

Ik rij met een XTR 1x11s en ook geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Absolute black oval chainring gebruikers hier?

Bericht door BertG »

Reflex schreef:Inmiddels gisteren ook in een Mtb marathon in de Ardennen gebruikt en zelfs met een oudere type 1 derrailleur van Sram is de ketting er niet afgevallen. Ik ben zeer tevreden van het blad, op technische klimmen kun je net een tandje zwaarder staan waardoor je mooi tussen de stenen of wortels wat extra kracht kan zetten om daarna de kracht van de pedalen te kunnen halen op het obstakel.
Hoeveel tanden Reflex?

Binnenkort ook eens een Absolute Black oval 30t tandblad uitproberen op mijn Race Face cinch crank, ze maken mooi en betaalbaar spul. Hoop vooral op de steilere klimmetjes makkelijker in cadans te blijven in combo met een 1x11 gearing.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Absolute black oval chainring gebruikers hier?

Bericht door Reflex »

Heb nog enkel maar de 34 maar wil de 32 ook nog bestellen. Op deze fiets nu in combinatie met een 10 speed 11-36 cassette. Heb nog een 42 tandwiel liggen voor achter de cassette maar deze was ik gisteren vergeten te monteren (foutje). Soepel een tandje terug schakelen zat er dus niet in.

30 met een 11-40/11-42 is wel klein. Je kunt dan op het vlakke of licht dalende met een 30-11 niet veel snelheid maken. In shimano zijn geval zou een 11-40 met een 32/34 wel ideaal zijn.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Absolute black oval chainring gebruikers hier?

Bericht door BertG »

Dat dertig tandwiel zal wel hoofdzakelijk voor de zwaardere tochten zijn in Ardennen en buitenland, In Vlaanderen rij ik met een 34.
Eens mijn xt cassette versleten is investeer ik in een SRAM 10-42, kan je toch net weer wat zwaarder trappen met die 10 indien nodig.
Gebruikersavatar
Domi77
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 19 jul 2013 12:29
Rijdt met: Salsa El Mar SS - Scott Spark Pro

Re: Absolute black oval chainring gebruikers hier?

Bericht door Domi77 »

Heb op mijn SS een AB 32t oval en Niner is voorzien van een AB 34t oval in combinatie met Praxis 10sp wide range 11-40t cassette.
Moet toegeven dat ik tot op heden zeer tevreden ben van AB.
Hoop dat de Praxis cassette zich goed zal gedragen bij de aankomende klimritten...
Misschien dat ik nog voor een AB 30t oval ga voor de beginnende ritten 8)
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Re: Absolute black oval chainring gebruikers hier?

Bericht door sierens »

Zopas ook eens voor de volle 2min in de straat mijn ovalen tandwiel (absolute black 34t) getest. Moet zeggen dat het een raar gevoel is. Kan er natuurlijk niet veel van maken omdat het maar een korte test was :-D

Hebben/hadden jullie ook dit gevoel?
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Absolute black oval chainring gebruikers hier?

Bericht door BertG »

sierens schreef:Zopas ook eens voor de volle 2min in de straat mijn ovalen tandwiel (absolute black 34t) getest. Moet zeggen dat het een raar gevoel is. Kan er natuurlijk niet veel van maken omdat het maar een korte test was :-D

Hebben/hadden jullie ook dit gevoel?
Yup, voelt even wat vreemd aan als je van een rond blad komt maar dat duurt niet lang.
vindesign
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 20 jan 2014 13:05
Rijdt met: YT Jeffsy AL

Re: Absolute black oval chainring gebruikers hier?

Bericht door vindesign »

Bergop rijden gaat een pak vlotter vind ik. Ik heb een Absolute black oval 30T non boost op een boost fiets. De kettinglijn met 1x10 is perfect (offset 6mm, kettinglijn 49mm). Ik heb ook een rond raceface spiderless blad liggen en daarbij is de kettinglijn veel minder optimaal (offset 3mm, kettinglijn 52mm). Van de zomer schakel ik over op 1x11 met 11-46 ofzo voor in de bergen.
Plaats reactie