Tubeless op racefiets

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
hANDYman
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 20:31

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door hANDYman »

sennevh schreef:deze ff terug van onder het stof halen.

ik rij sinds kort tubeless op de racefiets. schwalbe pro one. rijcomfort vind ik geweldig. maar zelden zo vaak plat gereden.

de latex dicht het gat, maar dan blijft er 3 bar over. terug bijpompen is zinloos, want de latex kan het gat niet dichthouden op 7 bar. gat gaat terug open, latex spuit in het rond en dicht het gat, weer op 3 bar.


nog iemand wel goeie ervaringen met bepaalde banden?

wil gerust wat toegeven in rolweerstand, als het maar gedaan is met platrijden.
Ik heb hetzelfde voorgehad met de Pro One's icm Stan's. Ik heb ze er na 5 ritten terug afgegooid. Ik heb gewone One's gekocht en die zijn echt super qua duurzaamheid, wel met bb. Ik heb ze er nu wel afgedaan voor de winter.
Misschien dat het probleem bij de sealant ligt? Volgende keer ga ik de Squirt sealant proberen, deze zou hetzelfde zijn als de NoZisch, daar had ik toch goede ervaringen mee.
Gebruikersavatar
Dirttracker
Mountainbiker
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 18:48

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door Dirttracker »

IRC bandjes vind ik momenteel de beste tubelessbanden die er op de markt zijn.
Na 4000km nog niet lek gereden zelfs bij offroad ;-)
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door De Wreter »

hANDYman schreef:Volgende keer ga ik de Squirt sealant proberen, deze zou hetzelfde zijn als de NoZisch, daar had ik toch goede ervaringen mee.
Nee, NOzisch dichtte tot 2cm, Squirt zou dichten tot 1 cm. Er is ook nog het wat goedkopere OKO, dicht tot 7mm. Je hebt ook nog Caffélatex. Feit is dat waar bvb een mtb band tot 1 cm gedicht kan worden je bij race rekening moet houden met het feit van de hogere druk en de latex eigenlijk heel snel moet kunnen dichten. Dezelfde sealant die een mtb van 1cm kan dichten, zal bij een race maar tot 7mm gaan of minder, allemaal afhankelijk van de druk in de band en de samenstelling van de latex.
sennevh
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: do 29 sep 2011 12:52
Rijdt met: fuji slm 29 1.0 2014, fuji slm 29 1.0 2015

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door sennevh »

ik gebruik de nieuwste notubes sealant, misschien is dat inderdaad het probleem? maar dan nog gaat elk steentje los door de band, daar begint het dan toch mee :-)
anho
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 18:33
Rijdt met: Merida Big nine 3000d Carbon, Giant Anthem

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door anho »

cm door mm vervangen? Gaten van 2 cm worden alleen gedicht door een nieuwe buitenband..... Latex in racebanden dicht tot 2 a 3 mm, zoiets? Grotere gaten kun je vergeten.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door De Wreter »

Nee, NOzisch was toch wel apart. Veel vezels. Als bij drukverlies de vezels naar één plaats worden gestuurd en de rest van het middel zorgt voor de binding kan dat dus wel echt.

@sennevh : als elk steentje los door de band gaat moet je toch eens voor een ander bandtype kiezen. En zien dat er genoeg vloeistof in de band zit (dus meer dan voorgeschreven)
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door J.E. »

Het enige minpunt aan tubelessbanden vind ik dat ze nog niet het niveau halen op gebied van TPI.
M.a.w. iedere tubelessband waar ik al mee gereden heb bolt tochn og een stuk minder dan pakweg een GP4000 (als referentie). Ik rij nu met G-one speeds...
sennevh
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: do 29 sep 2011 12:52
Rijdt met: fuji slm 29 1.0 2014, fuji slm 29 1.0 2015

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door sennevh »

de hoeveelheid vloeistof kan het probleem niet zijn...

ga nu de hutchinson fusion 5 proberen.
Gebruikersavatar
Dirttracker
Mountainbiker
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 18:48

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door Dirttracker »

J.E. schreef:Het enige minpunt aan tubelessbanden vind ik dat ze nog niet het niveau halen op gebied van TPI.
M.a.w. iedere tubelessband waar ik al mee gereden heb bolt tochn og een stuk minder dan pakweg een GP4000 (als referentie). Ik rij nu met G-one speeds...
Rij eens met Irc's, nog nooit lekgereden en geeft super veel grip. ze zijn wel niet goedkoop das het enig minpunt !
sennevh
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: do 29 sep 2011 12:52
Rijdt met: fuji slm 29 1.0 2014, fuji slm 29 1.0 2015

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door sennevh »

Voor zo ver ik kan zien enkel in 23mm... Dus nee
Plaats reactie