probleem met xt-cranckstel

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
sunie
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 05 aug 2004 17:22

probleem met xt-cranckstel

Bericht door sunie »

bij een ongeval (omvergereden door een auto), is men fiets flink beschadigd geweest. Na enkele herstellen (wiel, voorvering) ging ik terug beginnen fietsen, maar men ik had het gevoel dat men voet scheef stond en ik voelde een soort knik. Ik dacht eerst aan men pedaal omdat die ook nogal hard met de asfalt in contact is gekomen, maar na andere pedalen er op te steken, bleek dat de linkerarm van men xt-cranckstel scheeft is, het is bijna niet zichtbaar met het oog. Men fietsenmaker zegt dat dat probleem op te lossen is door die arm recht te trekken. Is dat een goede keuze, of is het beter een nieuwe te steken? Men fiets is drie maanden oud.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Dekt je verzekering de kosten niet ?

Een crankarm rechttrekken lijkt mij niet het beste idee. Mss het beste dat je op safe speelt en nieuwe cranks koopt
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

:-? Rechttrekken #-o
Alluminium breekt vlugger dan je denkt dus da zou ik ni doen.
sunie
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 05 aug 2004 17:22

Bericht door sunie »

het zit zo: de verzekering heeft alle kosten al gedekt, maar de fietsenmaker heeft niet gemerkt dat men cranckstel scheef was, bij de herstelling van mene fiets.
Gebruikersavatar
woutvc
Mountainbiker
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 09 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark10 - Scott X9
Contacteer:

Bericht door woutvc »

Eens horen of het dossier al afgesloten is. Als het al afgesloten is, dan heb je geen verhaal, anders kan je beroep doen op verborgen gebreken.
Ook in zulke gevallen nooit te snel het dossier laten afsluiten. Je kan vb. na een maand of zo plots pijn krijgen in je nek, en dan kan je dit ook aan het dossier linken.

Eens afgesloten, is het allemaal te laat en draai jezelf op voor de verborgen gebreken.
Plaats reactie