Fox Terralogic 2015 VS RS SID XX WC Brain

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
InS
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 11:15
Rijdt met: Jet9 RDO / Air9 RDO / Air9 Alu
Contacteer:

Fox Terralogic 2015 VS RS SID XX WC Brain

Bericht door InS »

Hallo

Ik ben op zoek naar een nieuwe (geveerde) vork in m'n Niner AIR9 RDO.
Op m'n andere bikes heb ik vorken met lock-out. Ik heb gemerkt dat ik deze praktisch nooit gebruik en zou dus opteren voor een vork die het voor mij doet :)
Ik vind online vrij weinig reviews van deze (2015) vorken. Iemand die me kan helpen met beslissen? (madcow, .. ?)

http://r2-bike.com/FOX-Suspension-Fork- ... ered-1614g
Gebruikersavatar
_eli_
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: do 09 okt 2003 19:57
Rijdt met: your dreambike

Re: Fox Terralogic 2015 VS RS SID XX WC Brain

Bericht door _eli_ »

Gewicht: SID
Werking: FOX

En een betere werking doet meer dan een lichter vorkje...
Gebruikersavatar
InS
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 11:15
Rijdt met: Jet9 RDO / Air9 RDO / Air9 Alu
Contacteer:

Re: Fox Terralogic 2015 VS RS SID XX WC Brain

Bericht door InS »

Heb vrij weinig ervaring met Fox. Voorheen altijd SID vorken gehad (26" + 29") Zou van deze keer wel een Fox willen aankopen maar vind het gewoon staggering dat er praktisch nergens deftige reviews of vergelijkingen te vinden zijn van de 2015 topvorken. Ik meen mij te herinneren dat ik op Pinkbike destijds eens een vrij negatieve review had gelezen van de Terralogic 2014. Nuja in hoeverre die reviews ook te vertrouwen zijn natuurlijk :roll:
Anyway, ik had gehoopt dat er enkele mensen hier ervaring hadden met 1 of beide vorken en hun bevindingen konden delen :-D
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

Re: Fox Terralogic 2015 VS RS SID XX WC Brain

Bericht door JWP »

Ik ben heel content van de terralogic. Beste vork die ik ooit gehad heb. Ik kan wel niet vergelijken met een SID.

Voor mij doet de vork perfect wat fox belooft. Set and forget. Heb enkele dagen over gedaan om af te stellen, maar sindsdien valt het mij op dat ik 100% tevreden ben van de werking en dat ik dus tijdens het MTB'en de vork eigenlijk compleet vergeet. ideaal.

Ik denk dat beide vorken heel goed zijn. Ik kies meestal voor fox omdat al mijn onderhoudsmateriaal daarop is afgesteld. (vooral de verschillende olieën, sealings etc).

Misschien zijn looks en onderhoud de bepalende factoren aangezien ze volgens mij beide heel goed hun ding doen.

(heb wel geen kashima coating)


JW
Plaats reactie