Schwalbe Thunder Burt

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door Hans wynants »

vond ze ook heel smal uitvallen. had ik het geweten had ik misschien eerder zoals de rest van men banden voor 2.25 gegaan. maar wilde eens echt een licht bandje proberen. zoals al gezegd, is het gevoel enkel goed op een bepaalde druk, en die marge is door de dikte van de band vrij klein voor mijn gewicht.

ik heb nu wat meer gereden met voor 1.6 en achter 1.8 . dit is ook nog te doen, meer comfort, maar wordt gevaarlijk op wortels. (1x gevoeld. )

ik wordt wel meer en meer vertrouwde met de banden, sta ervan versteld hoe snel ik er nog mee door de bocht kan. al duurde dit wel even :P

voor de langere ritten en zo binnenkort zal ik zeker terug overgaan op dikkere banden ! puur voor het comfort. dat primeert om van een rit te kunnen genieten in mijn ogen.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door Reflex »

BertG schreef:1 inch = 2.54cm


Of het nu in inch of centimeter is maakt mij niet uit, altijd interessant om te weten hoe breed (of smal in dit geval 8-[ ) een band in praktijk is. Zal het voorlopig maar bij mijn Racekings 2.2 houden (zijn bijna een 2.4 op mijn 25mm velg), ook snel en voldoende grip als het niet te vettig is, wel wat zwaarder maar dat maakt me niet veel uit.
Ik rij ook al een 2 jaar met de Raceking maar die kun je toch echt nergens vergelijken met de Thubu hoor. Ik zou ze toch eens testen hoor, zeker in de lichtste versie. Zie het niet als eenv ervanging van maar een extra keuze bij bepaalde omstandigheden. Op droge/semi natte ondergrond (in elk geval geen modder) met niet al te veel los grind of diep zand zijn ze toch echt onverslaanbaar. Ze hebben wel hun grenzen maar de noppen aan de zijkant grijpen verrassend goed aan als je de fiets in de bocht gooit op een singletrack. Ik durf met een thubu meer dan met mijn Racekings hoor. Wel goed vooruit kijken en wat gas terugnemen en minder schuin hangen wanneer je ziet dat er wat losse grond ligt want dan ben je hem uiteraard snel kwijt.

Ik herinner mij in elk geval nog hoe ik in vochtige omstandigheden maar wel met een redelijk harde ondergrond verbaasd was hoe hard ik door de singletracks kon toen ik de band ging vertrouwen. Vanwege de noppen aan de zijkant krijg je juist meer grip door hard door de bocht te gaan en ze te laten grijpen.
Plaats reactie