Schwalbe Thunder Burt

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door Reflex »

Ik zat dan te denken aan een gewone Raceking vs de snakeskin Thubu. Omdat ik vind dat de conti's sowieso al sterker zijn. Maar een roro/Thubu combinatie in snakeskin denk ik dat het gaat worden.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door prideandglory1891 »

Reflex schreef:Ik zat dan te denken aan een gewone Raceking vs de snakeskin Thubu. Omdat ik vind dat de conti's sowieso al sterker zijn. Maar een roro/Thubu combinatie in snakeskin denk ik dat het gaat worden.
Ik vind, bij niet vettige omlopen een rara meer grip geven dan een roro. Vooral op wortels en stenen.
Ik vind hem ook meer voorspelbaar als voorband.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door Reflex »

Ik ben ook altijd tevreden geweest over de Racing Ralph enkel de Roro heeft iets minder rolweerstand en ik vind die juist wel meer grip hebben. Met name het snelle vollopen van de RaRa vind ik gevaarlijk. Niet iedere Ardennen rit zal droog zijn. Ik kan wel de voorband omwisselen naar het weer en dus alle 2 nemen. Kan ik in heel slechte dagen zelfs de RaRa naar achter leggen en de RoRo vanvoor.

Maar met name deze Thunderburt heeft mij veel plezier gegeven. Op snelle singletracks en harde zandgrond is hij echt fantastisch. In de modder is hij als voorband echter onvoorspelbaar en gevaarlijk. Aan de achterkant nog wel te doen. Deze combineren met een voorband met iets meer grip in een natte periode en 2x Thubu in een droge periode is een winnende combinatie. Hou echter wel rekening met een snelle slijtage.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door Mister No Chaïn »

We zijn alweer een jaar verder, nog ervaringen?

Ik denk er aan deze banden als zomersetje te gaan gebruiken, de snakeskin in 2.25. Ik weet dat Conti nogal is breed wil uitvallen, deze vallen normaal uit dacht ik?
Gebruikersavatar
Mobyboy
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 08 apr 2007 19:13
Rijdt met: Specialized S=works / Niner Air9

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door Mobyboy »

Ik gebruik de Snakeskin 2.1 27,5 versie als woon-werk offroad band en ben hier enorm tevreden van. Super qua rolweerstand en toch genoeg grip waar en wanneer nodig.
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door Hans wynants »

ik heb ondertussen een 400km gereden met de THUBU in 2.1 SS versie. ikzelf weeg ong 100kg . de band is snel , echt snel ! modder heb ik er nog niet mee gereden, omdat ik vind dat dit geen modderband is. logisch ook .

nadeel is dat ik de banden nogal hard vind zoeken in het lossere zand. deels zal dit door de 2.1 versie komen denk ik? ook de ideale bandendruk is met mijn gewicht toch eerder beperkt. vooraan 1.7bar , achteraan 1.9bar .

op deze manier heb ik toch nog comfort, zonder dat de band gaat doorbuigen in de bochten en de wortels geen velgrand raken.

er zijn carbon velgen met 24mm binnenbreedte onderweg , hopende dat de band dan nog iets breder komt.

momenteel op mijn huidige wielset meten mijn banden :

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door madskatingcow »

In mm aflezen is handiger en zegt meer :wink:
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door Hans wynants »

speciaal voor madskatingcow :-D


2.100" = 53.3mm voorgeschreven breedte

1.937" = 49.2mm 4mm smaller
1.907" = 48.4mm 5mm smaller

ik dacht, ik hou het allemaal in inch zodat het beter kan vergeleken worden. :-D
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door madskatingcow »

Thanks, nu zien we u pas werken :wink: :-D

Vind ze wel vrij smal. Racing Ralph 29x2.25 op een 23mm interne breedte velg is 55.6mm.

3mm bredere velg = 1mm breder karkas van de band eenmaal gemonteerd. Bij een bredere velg heb je wel meer grip op schuine verkantingen en bochten (band rolt minder op de velg) en kan je de druk een stukje lager zetten, wat resulteert in meer grip / comfort.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door BertG »

1 inch = 2.54cm


Of het nu in inch of centimeter is maakt mij niet uit, altijd interessant om te weten hoe breed (of smal in dit geval 8-[ ) een band in praktijk is. Zal het voorlopig maar bij mijn Racekings 2.2 houden (zijn bijna een 2.4 op mijn 25mm velg), ook snel en voldoende grip als het niet te vettig is, wel wat zwaarder maar dat maakt me niet veel uit.
Plaats reactie