Schwalbe Thunder Burt

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Schwalbe Thunder Burt

Bericht door Reflex »

Iemand deze nieuwe band al getest? De komende periode lijkt mij niet ideaal voor deze band maar ik heb hem net binnen en ga hem morgen erop leggen. Ben benieuwd naar de grip van deze band. Is hij echt zoveel minder dan de RaRa? Lijkt mij een veelbelovende band voor het voorjaar, najaar en de zomer. Net wat meer grip dan de Furious fred die wat mij betreft net iets te weinig zijdelingse grip heeft.
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door vannoli »

Ik vorig jaar de hele winter op Furious Fred achter gereden,dus zal de thunder burt nog beter zijn en minder gewicht dan de ralph

Ik ben aant wachten op iemand die ze test en direct verkoopt ,
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door Reflex »

Ik rij meestal de winters met een RaRa voor en achter. Ik probeer de Thubu (Of hoe gaan we hem noemen? :lol: ) gewoon voor en achter. Als het echt te gek word probeer ik een andere voorband. Ik ga ze testen maar ze gaan daarna vermoedelijk niet weg :wink:
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door Reflex »

Weinig mensen die deze banden al gestoken hebben precies? De eerste testen zien er toch veelbelovend uit. Al moeten de echte modderpartijen nog komen. Zijdelingse grip op grind en in los zand is verrassend goed.
Gebruikersavatar
enduroboy
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 06 okt 2013 16:21

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door enduroboy »

Ik kom met een rara heel het jaar toe. Ik denk niet dat ik de thunderbird ga proberen..
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door Reflex »

Ik kom ook met een RaRa het hele jaar toe maar de Thunder Burt kan wel degelijk veel voordelen hebben. Stukje lichter en minder rolweerstand. Het is enkel de vraag of hij zich net zo goed houd in de modder dan de RaRa.
schepp@casema.nl
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 25 dec 2012 21:56

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door schepp@casema.nl »

Ik heb nu enkele XC wedstrijden met de band gereden met zeer stijle klimmetjes tot 40%, wortels, modder, kurkdroog etc en ik ben super te spreken over de band. Onder alle omstandigheden heel veel grip. Ik heb zelfs de neiging te zeggen dat de band constanter presteert dan de racing ralph en zeker op droge ondergrond meer grip heeft. De band rolt super en ik vind hem ook zeker niet smal voor een 2.1

Bij mij blijft hij er in principe het hele jaar opliggen, met wellicht als het heel modderig is een rocket ron voorop,..maar ik denk dat de Thunder Burt zelfs met modder zich goed staande houdt.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door Reflex »

Echte modder hebben we nog niet echt gehad voorlopig. Met de omstandigheden hier in het Waasland van de vorige winter moet ik nog maar zien of het verantwoord blijft. Een beetje techniektraining vind ik niet erg maar als het gevaarlijk word gaan ze er toch vanaf. Maar dat zal binnenkort blijken :wink:
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door Kristof Huyck »

schepp@casema.nl schreef:Ik heb nu enkele XC wedstrijden met de band gereden met zeer stijle klimmetjes tot 40%
Waar ben je zo'n klimmetjes dan wel tegengekomen als ik mag vragen?
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Schwalbe Thunder Burt

Bericht door TaurineR »

Reflex schreef:Ik kom ook met een RaRa het hele jaar toe maar de Thunder Burt kan wel degelijk veel voordelen hebben. Stukje lichter en minder rolweerstand. Het is enkel de vraag of hij zich net zo goed houd in de modder dan de RaRa.
Ja, deze zou ik ook wel eens willen proberen, ik ben een echte 'droog weer' rijder, dus die band lijkt wel erg geschikt.
Laatst gewijzigd door TaurineR op di 08 okt 2013 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie