Mannen, help....

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
DuCCie
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: vr 06 jul 2012 11:20
Rijdt met: GT Zasker 9r Carbon Expert

Mannen, help....

Bericht door DuCCie »

Ik loop weer met het idee in 't kopeke om over te schakelen op een 29er.
Maar nu he.
DE WELKE....
Zou zeker nie meer willen uitgeven dan een 3000€.
Heb al test kunnen rijden met een GT Zaskar carbon 9r expert en was super mee gevallen.
Maar optische zie ik die Scott Scale 920 29er.
Maar die Orbea 's zien er rete geil uit.....
Wil toch wel een "comfortabele" bike.
Dus ik weet het nie....
Willemc
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 16:10
Rijdt met: C'dale Rush & C'dale Scalpel 29"

Re: Mannen, help....

Bericht door Willemc »

Tja, je gaat wat meer moeten uitgeven dan 3000€ ... maar het je vanzeleven niet beklagen!

Ik heb sedert een maand ong. een Cannondale Scalpel 29er (carbon 1 versie), heb nu een goeie 250km achter de rug en ... dit is ... een onbeschrijfelijk fantastische fiets! Hoewel dus onbeschrijfelijk ga ik het toch proberen ... Vergeef het me als ik wat "hyper" overkom, ik leef sedert een maand in hogere sferen :drunk:

- Klimt dat het en aard heeft ! vals plat : bestààt dat nog? ... tot 9 à 10% is àlles peanuts. :bounce:
- kasseistroken : hààtte ik vroeger, zijn nu gewoon heel goed te doen.
- Vlakke stukken : gààzzze geven hé :-D
- Afdalen : zo super stabiel ... dat je weleens teveel snelheid, en risico neemt bijwijlen ... :drunk:
- Obstakels nemen : wélke obstakels ? :wink: serieus : gaat véél vlotter
- Steile klimmen : niet té overmoedig beginnen ... het gaat zo goed dat op alles boven de 10% soms iéts te enthousiast start.
- Stijfheid van de kader : 10/10
- werking van de lefty : 11/10 (is wel race-fully, dus maar 100 veerweg ...)
- Uitzicht : je moet wél tegen de jaloerse blikken kunnen! En ... er en dik slot aanhangen.
- Wendbaarheid : de waarheid is dat ik gewoon niet goed ben in kort bochtjes, maar het gaat op deze fiets absoluut even vlot (of slecht in mijn geval) dan op een andere.

Nog even meegeven dat helemaal niet groot ben (ik rijd op een small) en helemaal niet veel power heb. Ik was al een niet onverdienstelijke klimmer, maar nu ... dit overtreft alles. Zelfs met een "kater" ga je nog als een speer.

En nee ... ik ben niét gesponsord door C'dale :-D
-Glenn-
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: za 22 dec 2012 14:31
Rijdt met: Niner AIR 9

Re: Mannen, help....

Bericht door -Glenn- »

Ik ben een niner-fan.
Ik ben er vrij zeker van dat je een niner EMD (tis wel máár alu) met topmateriaal kunt uitrusten en onder je bugdet van 3000€ kunt blijven.
Ik zelf heb een alu air9 en ben er enorm tevreden van.
De beschrijving ivm het gebruik is ongeveer als hierboven. :) maar in kan het ni zo goe uitlegge. :)
Gebruikersavatar
STEVE M
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 12 jun 2011 22:48
Rijdt met: Nen orange me stijve biene - Ne chromé klassieker - A racepjeit

Re: Mannen, help....

Bericht door STEVE M »

Vorig jaar ook overgestapt naar 29er. Was een zegen met mijn lengte (1m97). Niets dan positieve ervaringen. Ben van een full suspension naar een full rigid gegaan. 't Is een Niner geworden, die mannen hebben experience hé want maken niks anders. En volgens mij kan je ook onder de 3000 Euro blijven: de EMD of de SIR (= extra comfy want staal) met een XT-groepke bv & daar BOR-wielen in. Ga goed bollen ! :wink:
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: Mannen, help....

Bericht door tek-zotic »

Willemc schreef:Tja, je gaat wat meer moeten uitgeven dan 3000€ ... maar het je vanzeleven niet beklagen!
wat is dat nu weer voor antwoord, met een budget van 3000 euro kan je makkelijk een top 29er verkrijgen
Gebruikersavatar
DuCCie
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: vr 06 jul 2012 11:20
Rijdt met: GT Zasker 9r Carbon Expert

Re: Mannen, help....

Bericht door DuCCie »

tek-zotic schreef:
Willemc schreef:Tja, je gaat wat meer moeten uitgeven dan 3000€ ... maar het je vanzeleven niet beklagen!
wat is dat nu weer voor antwoord, met een budget van 3000 euro kan je makkelijk een top 29er verkrijgen
Was dit ook aan 't denken. Meer uitgeven is meer schoon spul krijgen, maar voor wat?? 100gr minder....


Ivm Niner, vind deze frames redelijk duur en naart schijnt nie zo comfy en vind de titanium frames nie zo mooi tov de carbon.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Mannen, help....

Bericht door erwin.91 »

DuCCie schreef: Ivm Niner, vind deze frames redelijk duur en naart schijnt nie zo comfy en vind de titanium frames nie zo mooi tov de carbon.
als ik dit lees, heb zo het gevoel dat je lichte voorkeur hebt voor een carbon frame.
Mischien eens bij Sepcialized gaan kijken, een Stumpjumper carbon comp kost 2499€ als ik mij niet vergis.
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: Mannen, help....

Bericht door tek-zotic »

als je een gt aangenaam rijden vond, je dit combineert met de goede naam van gt en de retevette looks, dan zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn :D
Gebruikersavatar
frosti
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 29 mei 2011 10:31
Rijdt met: On One Scandal super raw

Re: Mannen, help....

Bericht door frosti »

ga eens proefrijden bij CANYON of RADON en overweeg een internetfiets.
= meer fiets voor minder budget =D>
Met het budget dat je uitspaart kun je je uitrusting te vervolledigen.
Bovendien is je onderhoud zelf doen ook dikken fun (vind ik)

Grtz,

Frosti
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Mannen, help....

Bericht door kawa »

Hebt ge al aan Rocky Mountain gedacht?
Voor mij persoonlijk op 't moment de fermste 29er HT die om en bij de 3000€ te krijgen is.

Afbeelding


En verder denk ik misschien ook aan een stalen Niner. Of een Ti... maar in dat geval zal 3000€ moeilijk worden.
Een On One Scandal misschien? Ook staal en met dat frame heb je nog genoeg budget over voor de afmontage en wielen...
Plaats reactie