UST wielset XT vs XTR

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

UST wielset XT vs XTR

Bericht door JWP »

Hy,


Momenteel rijd ik met DT Swiss wielen. Heel degelijk, licht, stevig en betrouwbaar. Ik heb onlangs de standaard 26" Stan's rim strips gekocht om het wiel tubeless te maken. De rim strip is echter zo breed (of de velg te small alhoewel > 19mm) dat ik mijn banden (Schwalbe's RaRa, RoRo of HansDampf) niet meer op de velg krijg. (komt wel vaker voor heb ik opgezocht)

Is het een ontzettend slecht idee om de rim strip op beide kanten iets te versmallen (breekmes) ?

Ik kan opzoek gaan naar een passende rimstrip maar wat ik eigenlijk wil doen is direct investeren in een UST wielset. Omdat mijn bike nu volledig XTR uitgerust is (behalve remmen Formula R1) wil ik graag binnen Shimano blijven (ben overtuigd van de kwaliteit en ben wel vatbaar voor eenvormigheid in onderdelen)

Opties zijn dan ofwel
- de XT wielset (300€: volgens mij de goedkoopste en toch degelijke UST oplossing 1625gr)
- XTR wielset (700€: dubbele van de prijs, 1470gr) Vraag of het die dubbele meerprijs wel waard is. Ik rij tenslotte geen wedstrijden.


Laatste vraag over esthetiek: Iemand ervaringen met het verwijderen van die 'decals' op shimano wielen? Ik zie velgen het liefst zo zwart mogelijk.

Thx,

JW
migo
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: do 26 nov 2009 09:01
Rijdt met: giant xtc 2011

Re: UST wielset XT vs XTR

Bericht door migo »

Shimano is idd een uitstekende keus prijs/kwaliteit. Ik rij zelf met de xt wielset en ben er heel tevreden over.
Ik kan echter niet vergelijken met xtr. Zullen wsschl nog beter zijn, maar of dit de meerprijs verantwoord?
Wat de 'decals' op de wielen betreft, die krijg je er bij xt niet af! Heb al geprobeerd met aceton, mr het lukt me niet.
Het zijn nl geen stickers, het is als het ware op de velg 'gedrukt'. Als iemand tips heeft?
Voor de rest, geen klagen, uitstekende wielset!
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

Re: UST wielset XT vs XTR

Bericht door JWP »

Nog een andere mogelijkheid die ik in gedachten had is de volgende:

Aangezien ik best tevreden ben van mijn DT swiss hubs, kan ik 2 Mavic XM819 velgen kopen. Dat zijn UST rims.

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=3445" onclick="window.open(this.href);return false;

1e vraag is dan: Kan ik mijn huidige spaken recupereren?

2e: Waar kan ik die wielset laten spaken in de buurten van Halle (Brussel) door iemand die er ECHT verstand van heeft?


Thx,

JW
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1014
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: UST wielset XT vs XTR

Bericht door IPPE »

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=3198" onclick="window.open(this.href);return false;

Vorige model en een top wielset =D>
Gebruikersavatar
_ceee_
Mountainbiker
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 18 nov 2007 21:34
Rijdt met: Scott scale & Scott addict
Contacteer:

Re: UST wielset XT vs XTR

Bericht door _ceee_ »

Ikzelf heb een xtr 975 wielsetje en ben heel erg tevreden over de rijeigenschappen. enkel grijpt de body sinds een half jaar soms niet meer goed aan. ik heb mijn wiel bij de lbs binnen gestoken, die gelukkig eerst eens keek wat zo'n nieuwe body ging kosten.. €189 [-X ik heb er dan nog maar wat mee verder gereden maar uiteindelijk vandaag mijn wiel terug binnen gedaan nadat ik er achter gekomen ben dat een xt body van €35 ook past :-)

Moest ik van jou zijn zou ik niet gaan voor de xtr wielen als je er €700 euro moet voor betalen... Voor dat geld laat je beter een setje spaken met dt swiss 240s naven en ztr velgen die goedkoper zijn als er iets moet aan vervangen worden en minstens even goed bollen.
Bulkie
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 11:09
Rijdt met: Open - NoTubes - FOX Terralogic Fit

Re: UST wielset XT vs XTR

Bericht door Bulkie »

_ceee_ schreef:
Moest ik van jou zijn zou ik niet gaan voor de xtr wielen als je er €700 euro moet voor betalen... Voor dat geld laat je beter een setje spaken met dt swiss 240s naven en ztr velgen die goedkoper zijn als er iets moet aan vervangen worden en minstens even goed bollen.
Die Crest wielen zijn ook VEEEEEL beter! Lichter, gewone spaken, beter luchtdicht en minder kans op lekrijden en nog wat van dat! Neem ze wel met een goede naaf!..

Ken
Gebruikersavatar
hANDYman
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 20:31

Re: UST wielset XT vs XTR

Bericht door hANDYman »

die bedrukking op shimanowielen gaat er wel af, ge trekt het groene schuurgedeelte van een keukensponsje(uit denaldi) en wa aceton en na een paar keer wrijven is de eerste laag eraf en daarna verdwijnt et redelijk vlug.
ik heb zo al vaak bedrukkingen verwijderd op wielsets, kranks, stuurpennen en sturen en het laat zeker geen krassen na als de onderliggende lak geen galnsafwerking heeft.


OT die xtr-wielen van bij salden(975)zijn echt een aanrader
Plaats reactie