Fox Evolution 32 Float RL

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 755
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Fox Evolution 32 Float RL

Bericht door schuppe »

ik heb altijd met rockshox vorken gereden. En heb misschien een domme vraag?
Met welk type van rockshox vork kan je "Fox Evolution 32 Float RL" vergelijken. Op het vlak van kwaliteit dan!
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Fox Evolution 32 Float RL

Bericht door scelter »

Kwalitatief met de topmodellen, de SID of de REBA. Het gewicht is wel meer in de categorie REBA.
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 755
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: Fox Evolution 32 Float RL

Bericht door schuppe »

OK merci! =D>
Gebruikersavatar
eekhoorn
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: do 03 jul 2003 19:10
Rijdt met: ijzer en alu

Re: Fox Evolution 32 Float RL

Bericht door eekhoorn »

Het is straf om te zeggen dat je een reba met een fox kan vergelijken. De vergelijking kan jammer genoeg enkel opgaan voor gewicht. Op alle andere vlakken is een Fox beter dan om het even welke rock shox. Het prijsverschil is er niet toevallig.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Fox Evolution 32 Float RL

Bericht door scelter »

Bwa, niet iedereen is een fox fan, sommige zweren bij rock shox. Net zoals sommige zeggen dat shimano beter is dan SRAM of omgekeerd.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Fox Evolution 32 Float RL

Bericht door _anonymus_ »

Sinds ik een Fox onder één van mijn fietsen heb, ben ik er ook van overtuigd dat er weinig beter te verkrijgen is.
Ook ritjes op fietsen van anderen met een Fox erin gaven me vroeger al een soortgelijk gevoel.

Ik heb ook een RockShox gehad (Reba WC) en daar was ik ook heel tevreden over, maar Fox is subtiel beter.

Hou er wel rekening mee dat je niet zomaar de winkelwaarde van een Fox kan gaan vergelijken met Rockshox.
Fox verkoopt enkel z'n topvorken apart, waar inderdaad steeds een (te?) hoog prijskaartje aan hangt.

De Fox vorken die je standaard op fietsen vindt die zo door fietsfabrikanten worden aangeboden, zijn niet dezelfde vorken als diegene die je after-market kan aankopen.
De prijzen die fabrikanten voor die vorken betalen, liggen waarschijnlijk dichter in de buurt van wat je gemiddeld voor een goeie RockShox betaalt. Als particulier kan je die vorken echter niet van Fox kopen, ze maken ze enkel voor fietsfabrikanten.
Ik vind dat eigenlijk een beetje raar van Fox: als ze die vorken after-market zouden gaan verkopen, zou je hun marktaandeel nogal eens de lucht in zien gaan.

Er zijn drie lijnen (van laag naar hoog):
- Evolution
- Performance
- Factory

Op enkele uitzonderingen na, kan je enkel de Factory vorken apart kopen.
De Evolution hebben nog een open oliebad.
Vanaf de Performance hebben ze de FIT-catrridge in plaats van het 'open bath' (denk ik toch).
De Factory's zijn nog eens voorzien van de Kashima Coating.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Fox Evolution 32 Float RL

Bericht door _alain_ »

Aftermarkt Fox is inderdaad beter dan een (vergelijkbare) RockShox.
Maar, smijt je RockShox open vanaf aankoop en doe er wat olie en vet aan, en doe dat veel vaker dan bij een Fox, en het performance verschil tussen de merken is marginaal.
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Fox Evolution 32 Float RL

Bericht door steviejanneke »

ik heb vandaag mijn eerste Fox factorie f32 Morgen eerste testrit in Lichtervelde

ik ben venieuwed van RS Tora =P~



& Geslaagd !!! net een andere fiets :lol:
Plaats reactie