Bandenpech

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Bandenpech

Bericht door lucky7 »

Al meermaals heb ik problemen gehad met de buitenbanden,deze scheuren af daar waar het contact met de velg stopt. #-o #-o Ik heb al verschillende types en merken geprobeerd maar telkens hetzelfde. :(
Ik heb mavic velgen en de bandenmaat die ik gebruik gaat van 1.9 tot 2. :-k
Gebruikersavatar
bikerju
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: do 03 jun 2004 19:02
Rijdt met: scott genius rc 30

Bericht door bikerju »

slepen de remmblokken niet tegen de band tijdens het remmen #-o #-o
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

bij mij gaan er gewoon kleine 'rubbersliertjes' van sommige (goedkope) banden, mss is dat ook bij u ? zoja dan kan da geen kwaad ze :wink:
zonee ? probleem :-?
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

nog nooit voorgehad, en ik rij nu niet bepaald met peperdure banden.
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Ik heb ook al twee keer met een gescheurde buitenband gestaan.
Ik heb slechts één paar wielen waarmee ik zowel in 't bos zit als op de baan rij (woon-werk).
Ik wissel dus heel frequent van banden.
Als ik mijn banden bekijk, dan merk ik dat het rubber dat rond de draad zit, dunner en dunner wordt.
Zo goed als zeker te wijten aan het vele bandenwisselen (door de laatste centimeters die je over de velg moet trekken).
Op een gegeven moment scheurt de band dan los van de draad, net boven de velgrand onder druk van de binnenband.
Misschien dat dit bij u ook zo is?
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Bericht door lucky7 »

Ik verwissel in het zomerseizoen ook regelmatig van banden,kan misschien de oorzaak zijn van al de problemen.
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Met lage bandendruk rondtoeren zal ook niet ten goede komen voor de zijkant van een band.Had meermaals zelfde props met duurdere banden in diverse bandmaten en ook lang naar oorzaken/oplossingen gezocht
(reed wel noodgedwongen met weinig bandendruk om rug te sparen op de HT) ben toen op een goedkopere band GEAX STURDY 26x2.25 uitgekomen en deze beviel mij zo enorm dat ik deze steeds liet opliggen zowel voor als achter en dienend om woonwerkverkeer (2.5bar) als toertochten (1.8bar)
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Bericht door lucky7 »

Serge R schreef:Met lage bandendruk rondtoeren zal ook niet ten goede komen voor de zijkant van een band.
De bandendruk is altijd tussen de 2.5 en 3 bar. :wink:
Plaats reactie