Garmin cadanssensor mogelijk bij achterbrug Scalpel 2011??

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
pwi60
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 15:31
Rijdt met: Cube Reaction Race 2012

Bericht door pwi60 »

hANDYman schreef:
Serge R schreef:Indien je het wielmagneetje niet gebruikt wordt dan de snelheid niet via gps geregistreerd?
jawel
Maar niet juist.
Mijn zoon rijdt zonder sensor en dat scheelt toch altijd.
En zeker als je veel in het bos hebt gereden.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

pwi60 schreef:
Serge R schreef:Cadanssensor moet omwentelingen van de crank meten en niet van het achterwiel :roll:
Lijkt mij logisch. :roll:
Topic gaat wel over de Edge 800.
Hierbij wordt snelheid ook via achterwiel gemeten.
Als je enkel de cadans wilt meten dan zal dit op de zitbuis ook wel werken om de omwentelingen van de crank te meten.

Edge 705/800 gebruiken dezelfde sensor namelijk de GSC-10 en deze registreert sowieso snelheid als cadans.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

pwi60 schreef:
hANDYman schreef:
Serge R schreef:Indien je het wielmagneetje niet gebruikt wordt dan de snelheid niet via gps geregistreerd?
jawel
Maar niet juist.
Mijn zoon rijdt zonder sensor en dat scheelt toch altijd.
En zeker als je veel in het bos hebt gereden.
Klopt, maar 'k heb de test eens gedaan en zoveel verschil levert het niet op hoor. Als je een track naderhand bekijkt ga je zien dat hij toch voldoende trackpoints heeft kunnen plaatsen in het bos, af en toe zal hij bocht wat inkorten. Door middel van de geplaatste trackpoints zal hij uiteindelijk bij benadering de correcte afstand weergeven. Dat de snelheid soms niet correct is dat is een gekend fenomeen bij GPS gebruikers.

Ik vraag mij eigenlijk af wat de meerwaarde is van zo'n cadanssensor in het veld? Ik gebruik die enkel tijdens baantrainingen, maar in het veld kan ik nooit mijn cadans onder controle krijgen.
pwi60
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 15:31
Rijdt met: Cube Reaction Race 2012

Bericht door pwi60 »

[/quote]Ik vraag mij eigenlijk af wat de meerwaarde is van zo'n cadanssensor in het veld? Ik gebruik die enkel tijdens baantrainingen, maar in het veld kan ik nooit mijn cadans onder controle krijgen.[quote]

Klopt, maar is handig als je met je MTB ook op de weg rijdt.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Bericht door Reflex »

Zonder snelheidssensor is het toch niet echt nauwkeurig hoor. Tijdje mijn batterij leeg gehad van de sensor en toe ging ik steeds 50per uur en dan weer 0 in het bos. Toch aan te raden om dat ding te monteren. Gemiddelde op het einde zal wel goed zijn inderdaad maar soms wil je weten hoe hard je gaat op dat moment :wink:
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Bericht door Real Epic '89 »

Het kan ook zijn dat je hierdoor een afslag mist. Als je op dat moment geen Gps singaal hebt. Het is natuurlijk afhankelijk hoelang je geen singaal hebt. Je selheids sensor neemt het over.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Reflex schreef:Zonder snelheidssensor is het toch niet echt nauwkeurig hoor. Tijdje mijn batterij leeg gehad van de sensor en toe ging ik steeds 50per uur en dan weer 0 in het bos. Toch aan te raden om dat ding te monteren. Gemiddelde op het einde zal wel goed zijn inderdaad maar soms wil je weten hoe hard je gaat op dat moment :wink:
In het bos kijk vooral voor mij, niet naar mijn kilometriek :lol:
Gebruikersavatar
hANDYman
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 20:31

Bericht door hANDYman »

en ik hoor bij de categorie die zich niks aantrekt van snelheid en gemiddeldes, dus daarom alleen snelheid via gps en cadansmeter op de tackxvelo
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Bericht door wasbeer2006 »

Gps is prima op het vlakke, dan zit er echt geen verscil in. Bij mij 100meter op 58 km, dat kunnen ook nog andere dingen zijn. ( dan bedoel ik ook echt vlak, een ritje Rotterdam, hvh, Scheveningen)

In de bergen bos is een sensor een must, wat daar gaat het fout. Kijk maar op je bv TomTom in de auto, die klopt ook niet in de bergen.

Cadans is intressant op de weg en op lange klimmen, bij bv een ritje houffalize kijk ik er niet naar, totaal onbelangrijk dan.
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Bericht door Real Epic '89 »

wasbeer2006 schreef:Gps is prima op het vlakke, dan zit er echt geen verscil in. Bij mij 100meter op 58 km, dat kunnen ook nog andere dingen zijn. ( dan bedoel ik ook echt vlak, een ritje Rotterdam, hvh, Scheveningen)

In de bergen bos is een sensor een must, wat daar gaat het fout. Kijk maar op je bv TomTom in de auto, die klopt ook niet in de bergen.

Cadans is intressant op de weg en op lange klimmen, bij bv een ritje houffalize kijk ik er niet naar, totaal onbelangrijk dan.
Hier heb ik ook al een keer problemen mee gehad. Dit was in Italie in een smal dal met bomen aan de bovenkant. Halverwege moesten we uit het dal klimmen en we hadden geen Gps meer. Kortom gewoon rechtdoor gereden en hopeloos aan het zoeken geweest. Zonder snelheids meter kun je behoorlijk de mist ingaan. Op bekend terein dus geen probleem in het buitenland kun je in de problemen komen.
Plaats reactie