Garmin cadanssensor mogelijk bij achterbrug Scalpel 2011??

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Real Epic '89 schreef: Hier heb ik ook al een keer problemen mee gehad. Dit was in Italie in een smal dal met bomen aan de bovenkant. Halverwege moesten we uit het dal klimmen en we hadden geen Gps meer. Kortom gewoon rechtdoor gereden en hopeloos aan het zoeken geweest. Zonder snelheids meter kun je behoorlijk de mist ingaan. Op bekend terein dus geen probleem in het buitenland kun je in de problemen komen.
Een cadanssensor gaat je niet op het juiste pad brengen hoor :roll:
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Bericht door Real Epic '89 »

Nee, maar de snelheids meter wel. Ik dacht dat het hier ging over het weg laten van de snelheids meter tbv de cadans meter.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Real Epic '89 schreef:Nee, maar de snelheids meter wel. Ik dacht dat het hier ging over het weg laten van de snelheids meter tbv de cadans meter.
Cadans- en snelheidsmeter zijn één geheel, namelijk de GSC-10. Als je de weg kwijt bent, gaat deze u niet kunnen helpen :roll:
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Bericht door Real Epic '89 »

Ik weet dat deze de zelfde sensor is. Volgens mij neemt bij geen gps singaal de snelheids meter het over van het gps om je het aantal meters die je zonder Gps hebt gereden te compenseren. Als je dus zonder Gps op een kruising komt weet je Gps waar je bent op de route. En wijst je de juiste weg. Als je geen sensor monteerd (Snelheid en cadans) heb je dus geen backup.

Dit gebeurd ook als je de sensor op de zadelpen buis monteert en door alleen de cadans sensor te gebruiken. Zoals voorgesteld door een Scalpel rijder in deze topic.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Real Epic '89 schreef:Ik weet dat deze de zelfde sensor is. Volgens mij neemt bij geen gps singaal de snelheids meter het over van het gps om je het aantal meters die je zonder Gps hebt gereden te compenseren. Als je dus zonder Gps op een kruising komt weet je Gps waar je bent op de route. En wijst je de juiste weg. Als je geen sensor monteerd (Snelheid en cadans) heb je dus geen backup.

Dit gebeurd ook als je de sensor op de zadelpen buis monteert en door alleen de cadans sensor te gebruiken. Zoals voorgesteld door een Scalpel rijder in deze topic.
Als het GPS signaal weg is, dan is er geen navigatie meer PUNT. De snelheidssensor neemt enkel de gegevens omtrent snelheid over, voor de rest (naast de cadans) heeft deze geen extra meerwaarde voor het GPS gebeuren.
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Bericht door Real Epic '89 »

Ik heb altijd begrepen dat dit wel zo was. :oops: Dan zal ik hem morgen maar demonteren wegens geen meerwaarde. Cadans doe ik toch niks mee. Leuk voor op de racefiets maar op de Mtb overbodig. Bedankt scheelt weer gewicht en heb ik geen modder ophopingen meer bij de sensor.
Plaats reactie