Sram shifters 11 speed 2018

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
quixta
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: do 30 okt 2008 10:04
Rijdt met: Scott CROSS 10

Sram shifters 11 speed 2018

Bericht door quixta »

op mijn nieuwe mountainbike is er een Sram 11 speed shifter gemonteerd ( was Shimano XT gewoon ) en heb daar een probleem mee in gebruik , nml vind het niet logisch als je wil schakelen met de duim eerst de langste hendel dus opschakelen hebt en daar achter zit dan de kleinere hendel om terug te schakelen , elke keer je terug wil schakelen is het een zoektocht naar die de kleine hendel . Weet er iemand of je de hendels kan demonteren en de langste hendel op het verste punt kan monteren en de korte vooraan ? het gaat over deze ;
https://www.sram.com/sram/road/products ... 2q4hytit2u" onclick="window.open(this.href);return false;
quixta
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: do 30 okt 2008 10:04
Rijdt met: Scott CROSS 10

Re: Sram shifters 11 speed 2018

Bericht door quixta »

niemand van de 85 lezers die een oplossing heeft of nog te nieuw ?
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Re: Sram shifters 11 speed 2018

Bericht door pukkie89 »

Nee kan je niet omwisselen. Dit is typisch sram. Ik denk dat je gewoon moet wennen. En anders terug overschakelen op Shimano
quixta
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: do 30 okt 2008 10:04
Rijdt met: Scott CROSS 10

Re: Sram shifters 11 speed 2018

Bericht door quixta »

pukkie89 bedankt voor de info

als het mij gaat tegen steken gooi ik die shifter er af en plaats er een xt van Shimano op , ik vraag mij af waar de mensen die dit product ontwikkelen hun gedachten zijn en hebben ze die getest met handschoenen aan ? denk het niet [-X of ben ik de enige die daar problemen mee heeft ? :oops:
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: Sram shifters 11 speed 2018

Bericht door Japie carbon »

Aan de reacties te zien wel. Ikzelf heb er ook geen enkele last mee.

Je kan trouwens geen shimano shifter met een sram derraileur gebruiken.
quixta
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: do 30 okt 2008 10:04
Rijdt met: Scott CROSS 10

Re: Sram shifters 11 speed 2018

Bericht door quixta »

als een xt shifter niet werkt met een sram dan ga ik de sram shifter demonteren en de langste lepel inkorten , is lang genoeg en met een dremel mooi af werken
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Sram shifters 11 speed 2018

Bericht door Free_ltd »

Is diene achterste niet om aan te trekken ipv te duwen zoals bij de deore van Shimano? Bij de XT kunt ge trekken of duwen aan de kleine.

Zelf geen verstand van Sram. Er fietst in ons groepje maar ene met sram en die heb ik nog niet horen klagen.
quixta
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: do 30 okt 2008 10:04
Rijdt met: Scott CROSS 10

Re: Sram shifters 11 speed 2018

Bericht door quixta »

Free die achterste is ook voor te duwen

heb altijd al met XT gereden en dat schakel systeem is dik ok en ook logisch voor op en af te schakelen , maar bij Sram zit de langste hendel het eerst dus naar je toe en daarmee schakel je op en elke keer als je wil afschakelen zit je tegen die lange lepel

zaterdag ga ik die hendel er eens afhalen en dat eens goed bekijken hoe ik dat kan veranderen , ben ook benieuwd of er nog andere gebruikers het zelfde probleem gaan hebben op de nieuwe modellen

bij Scott hadden al hun mountainbiken tot 2017 Shimano en nu voor 2018 werken ze met Sram , zal te maken hebben met aanbod en prijs in massa aankoop , wat niet wil zeggen dat Sram slecht is maar voor mij hebben ze daar een fout gemaakt
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: Sram shifters 11 speed 2018

Bericht door Japie carbon »

Dit heeft toch niets met het 2018 model te maken, Sram heeft dit altijd al.
Kijk uit met inkorten, hij is niet voor niets langer, je moet immers kracht zetten.

Je kan ook nog een draai shifter monteren, dan heb je helemaal geen hendeltjes meer.
quixta
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: do 30 okt 2008 10:04
Rijdt met: Scott CROSS 10

Re: Sram shifters 11 speed 2018

Bericht door quixta »

ja wel Japie op al mijn Scott's tot 2017 Shimano XT , op de modellen 2018 nu Sram van fabriek uit en ben dat niet gewoon , dacht dat je op een korte lepel meer kracht kan zetten dan op een lange , mvg
Plaats reactie