Forumoverzicht Productinfo Fietsonderdelen Brake Protect

Brake Protect

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan


Bericht di 10 jan 2017 21:57
vani Mountainbiker

Berichten: 809
Mijn bike: Specialized & BMC
Iemand al ervaringen met die borsteltjes die je op remhoef plaatst om vuil van schijf en uit remhoef te houden?

https://www.youtube.com/watch?v=R0ge4BR-vNc

http://www.brakeprotec.com/

Bericht di 10 jan 2017 23:22
Free_ltd Mountainbiker

Berichten: 914
Mijn bike: Trek X-Caliber 9 29" 2016
Heb het al op FB zien verschijnen en ook werd deze vraag gesteld op een FB MTB groep en daar werd het compleet door de mangel gehaald.

Hetgeen me daarvan bij bleef: 'Proficiat, ze hebben een oplossing gevonden voor een probleem dat zicht niet voor doet'.

Ze doen een crowdfunding en als ge ziet hoe hard die gaat, dan weet ge ook dat het gaat floppen. Ik kan het niet direct vinden, maar dacht dat ze van september tot nu iets van €450 hadden en ze willen graag €20000. Moest het zo revolutionair zijn, dan ging dat harder.

En dan nog die hoge prijs 8-[ Zo een dingetje zou ge eerder op aliexpress.com vinden voor €3.

Zelf heb ik de site eens bekeken en ze beweren dat ge jaarlijks dan de helft aan remblokken kwijt zijt en dus de investering waard. Maar in hun berekening spreken ze van €25/remklauw als ge het zelf vervangt en €75/remklauw als de LBS het doet. Toch wel een beetje van de pot gerukt, niet?

Ge moogt het altijd proberen, maar zowat 99% van de groep op FB had er zijn twijfels over.

Bericht di 10 jan 2017 23:57
vani Mountainbiker

Berichten: 809
Mijn bike: Specialized & BMC
Wel ik vind ze ook kostelijk drm dat ik het nie zomaar wil aanschaffen :P en veel remblokken verslijt ik nu ook niet was me zo eerder voor lawai te doen als je dar een plas of iets gereden hebt of iets maar dan heb je nog verschillen voor zand en modder en weet niet wat nog allemaal en iedere x wisselen vind ik dan ook onnozel

Bericht wo 11 jan 2017 12:06
Verzetje Mountainbiker

Berichten: 408
Mijn bike: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes
Als het slijk in de borstels hangt, dan veegt ge continu slijk door uw klauwen :-?

Bericht do 12 jan 2017 11:07
spaghetti_2 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 904
Mijn bike: Trek Procaliber 9.8, Rose X-Lite
Het impliceert ook dat alle vuil dat in je remblokken terecht komt afkomstig is van je remschijven. Als je een vettige tocht rijdt dan komt het gewoon langs alle kanten.

Bericht do 12 jan 2017 11:44
madskatingcow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 5264
Mijn bike: Scott Scale 900 RC WC 2017 - Scott Spark 900 RC WC 2017
Ik denk dat het eerder voor de strandracers ontwikkeld is die schijfremmen in plaats van velgremmen op de fiets hebben.

Bericht do 12 jan 2017 12:06
Free_ltd Mountainbiker

Berichten: 914
Mijn bike: Trek X-Caliber 9 29" 2016
Ik denk vooral in een opwelling ontwikkeld door iemand die snel rijk probeert te worden, maar er grandioos in faalt.

Zo een dingetjes zijn idd een goede uitvinding, als ze voor €5 in den Action of Blokker liggen.

Bericht do 12 jan 2017 13:40
Dickie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 3756
Mijn bike: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
Imo kan je dan gewoon borsteltjes op de caliper plakken.
Op een tt eens iemand tegengekomen met carbonnen schalen over de remschijven.
Hij was toen nog met een prototype onderweg en heeft me een website genoemd, maar die ben ik vergeten.
Voor een platte, Vlaamse moddertocht zonder risico op oververhitting, leek dat me een effectievere oplossing.

Bericht do 12 jan 2017 16:10
KrisMaes76 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 478
Mijn bike: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 Stealth 2016

Op industriële wagentjes op rails in fabrieken zie ik soms ook zo stalen / alu borsteltjes die de rails moeten proper houden, helpt heel eventjes totdat die haartjes afslijten net boven de rails en dat ga je hier ook hebben.

Beste oplossing is hardhouten of bronzen blokjes die los in een geleidebus zitten. Die blokjes slijten mooi rond de rails en blijven door hun gewicht altijd goed contact houden.

Op een remschijf is dat al wat lastiger omdat de zwaartekracht hier niet wil meewerken. Als je zo'n blokjes zou monteren met een veertje, dan zou het wel helpen, maar dan ga je wel rondrijden met toegenepen remmen...


Keer terug naar Fietsonderdelen