Schwalbe rocket ron vertoont blazen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
mrdoorman
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 06 mei 2007 20:02

Schwalbe rocket ron vertoont blazen

Bericht door mrdoorman »

Na het tubeless monteren van een rocket ron evo vertoont deze blazen.
Iemand ervaring hiermee?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Schwalbe rocket ron vertoont blazen

Bericht door Dickie »

Das een retour imo, enkel eens een vergelijkbaar bultje voorgehad op een autoband.
Scheurtje in het weefsel aan de binnenkant maar de buitenste laag blijft intact, vandaar dus zo'n blaas
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Schwalbe rocket ron vertoont blazen

Bericht door julie »

toevallig heeft iemand hetzelfde euvel gehad met een magic mary en een ander weer met een nobby nic. Terug naar de winkel hiermee.
mrdoorman
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 06 mei 2007 20:02

Re: Schwalbe rocket ron vertoont blazen

Bericht door mrdoorman »

Goed om te weten dat ik de niet de enigste ben.
Wel bij den Duits gekocht, nekeer zien of ze dat willen dat oplossen en hoe.....
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Schwalbe rocket ron vertoont blazen

Bericht door Dickie »

Op vlak van retours heb ik nog nooit een prob gehad met 'den Duits', altijd correct die mannen.
Na een mailtje met foto en korte uitleg komt er met de reply een retourdocument dat je op het pakket moet plakken, naar de post ermee en klaar.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Schwalbe rocket ron vertoont blazen

Bericht door julie »

om je gerust te stellen, ze hadden ook bij den duits gekocht, bike discount geloof ik, en geen probleem.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Schwalbe rocket ron vertoont blazen

Bericht door Jemp »

Als het geen tubeless band is, is er eigenlijk niets aan de hand met de band. Een tube type band heeft geen luchtdicht membraan en dus kan er lucht via het karkas ontsnappen. Als die lucht dan niet weg kan, krijg je na enige tijd een bult.
Indien het wel een tubeless band is, is het zoals eerder gezegd een scheurtje in het membraan. Dit kan zowel een fabrieksfout zijn als het gevolg van een impact.
Maar, toch proberen om deze te claimen. Zeker als het probleem bij Schwalbe bekend is, zullen ze niet al te moeilijk doen.
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: Schwalbe rocket ron vertoont blazen

Bericht door tek-zotic »

Jemp schreef:Als het geen tubeless band is, is er eigenlijk niets aan de hand met de band.
toch wel hoor, hij bedoelt niet dat kleine zweten op de wang, maar die gigantische tet rechts boven op de band tussen de noppen denk ik
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Schwalbe rocket ron vertoont blazen

Bericht door kenny »

Ik heb dit voorgehad bij schwalbe ultremo koersbandjes. Zo toch 3 sets banden gekregen voor ik het zo beu was dat ik ze in de vuilbak smeet...
Gebruikersavatar
VaMalder
Mountainbiker
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 09:29
Rijdt met: Ene me 64 spaken en 2 pedalen

Re: Schwalbe rocket ron vertoont blazen

Bericht door VaMalder »

Ik heb hetzelfde probleem gehad met 2 nobby's en 2 ralphs. Beide sets niet meer dan 100km..
Monteer al jaren tubeless, schwalbe aangeschreven maar geen geld teruggekregen. Geen schwalbe meer voor mij sindsdien. Ook al zijn het hele goede banden.
Plaats reactie