Mannen, help....

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Mannen, help....

Bericht door _anonymus_ »

kawa schreef:
frosti schreef:)

Het liefst van al kocht ik me gewoon een Indy Fab frame en bouwde ik dat op, je zal weinig bikers tegenkomen op een toertocht die het merk kennen.
Denk dat ze zich zelfs zullen afvragen wat ik met zo'n oud, stalen frame zou komen doen tussen al die (goedkopere) carbonfietskes. :-D
.
Doet er me aan denken: twee jaar geleden op de Happy Bike Days hing er een gele IF te pronken in de stand van Bike Boutique.
Veel interesse was er blijkbaar niet voor die fiets, tot ik voorbij kwam met m'n maat en ik onbedoeld luid uitriep 'Wow, een Independent!'.
Onmiddelijk een testritje aangeboden gekregen van de mannen van Bike Boutique, en echt zalige fiets.

Intussen heb ik dan ook een stalen 29er in de garage staan, al is het geen IF... Die waren me iets té duur.

Maar on-topic: die Rocky Mountain is supervet, ik zou wel weten wat kiezen.
Markus
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 17 mei 2003 16:04
Rijdt met: On one inbred, Genesis Tarn, Titus rockstar.

Re: Mannen, help....

Bericht door Markus »

Enkele foto's uit de Astro fabriek:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Allemaal uit dezelfde fabriek, alu in Taiwan en Carbon in Vietnam.
Gebruikersavatar
hANDYman
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 20:31

Re: Mannen, help....

Bericht door hANDYman »

Da is alleen maar een teken dat die goed werk afleveren, de research en design wordt toch nog altijd door de respectievelijke merken gedaan.
Markus
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 17 mei 2003 16:04
Rijdt met: On one inbred, Genesis Tarn, Titus rockstar.

Re: Mannen, help....

Bericht door Markus »

hANDYman schreef:Da is alleen maar een teken dat die goed werk afleveren, de research en design wordt toch nog altijd door de respectievelijke merken gedaan.
Helaas ook dat niet, merken kopen technologie en "verkopen" die dan als eigen ontwikkeling. Wat ze vooral doen is marketing en grafisch design. Bij Astro, Giant, Kinesis e.d. werken in vergelijking met de "merken" een veelvoud aan beter opgeleide ingenieurs.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Mannen, help....

Bericht door kawa »

Markus schreef:
hANDYman schreef:Da is alleen maar een teken dat die goed werk afleveren, de research en design wordt toch nog altijd door de respectievelijke merken gedaan.
Helaas ook dat niet, merken kopen technologie en "verkopen" die dan als eigen ontwikkeling. Wat ze vooral doen is marketing en grafisch design. Bij Astro, Giant, Kinesis e.d. werken in vergelijking met de "merken" een veelvoud aan beter opgeleide ingenieurs.

Jommeja... werken er nu wel of geen ingenieurs bij de merken? Want als die toch alles uitbesteden, waarom hebben ze dan nog ingenieurs vandoen?

Ik weet ook wel dat er veel frames uit die fabrieken komen, maar dat boeit me niet.
Ne IF zult ge er nie vinden.

En waar de frames ook van komen, ik persoonlijk ben gewoon geen fan van de Duitse discountmerken. Maar ook Trek, C'dale etc. hoeven voor mij niet meer.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik wil gewoon een fiets die je geen 20 keer tegen komt op een toertocht en ook geen fiets die elk jaar van model/kleur verandert.

Maar da's goesting he... nie meer, nie minder.
Markus
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 17 mei 2003 16:04
Rijdt met: On one inbred, Genesis Tarn, Titus rockstar.

Re: Mannen, help....

Bericht door Markus »

Ge moet natuurlijk wel snappen wat ze u proberen te verkopen, of kunnen uitleggen waar je naar toe wil. Visie is er gelukkig wel. De powerpoint gaat trouwens over eigen (Astro) frame designs.

Maar terug on Topic, wat ik wou aantonen is dat het merk dat op de framebuizen staat minder belangrijk is voor de kwaliteit en rijeigenschapen dan de bv geometrie van het frame of de keuze van afmontage.

IndyFab is een niche merk.
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: Mannen, help....

Bericht door Ivo L »

frosti schreef:Misschien moet je overwegen om zelf een fiets te monteren.
Heb ik ook gedaan
Hier een goed frame:
http://www.on-one.co.uk/i/q/FRPXDH29MTB ... disc_frame" onclick="window.open(this.href);return false;
of dit (heb ook de meerdael-classic gereden dat was km 8000 met deze fiets)
http://www.on-one.co.uk/i/q/FROOSCSO29V ... t_frame_v2" onclick="window.open(this.href);return false;
of als je van reclame houdt.
http://www.on-one.co.uk/i/q/FROOLUR29/o ... 29er_frame" onclick="window.open(this.href);return false;

wielen…
http://superlight-bikeparts.de/BOR-1388 ... wheelset_1" onclick="window.open(this.href);return false;
een vork:
http://www.actionsports.de/de/Komponent ... 59335.html" onclick="window.open(this.href);return false;

enzv…….
Frosti,

Heb jij ervaring met die Dirty Harry ? Ben aan het twijfelen tussen de On-one en de planet-x Dirty Harry.


Thx
Gebruikersavatar
frosti
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 29 mei 2011 10:31
Rijdt met: On One Scandal super raw

Re: Mannen, help....

Bericht door frosti »

Ik heb een Scandal V1 en ben daar erg tevreden over.
Ik heb bewust voor een alu frame gekozen( titanium was te duur vond ik)
Helaas, ik heb geen ervaring met de dirty harry.
Laatst kwam ik iemand van het forum tegen (op een toerrit) die er een gekocht had, dus er zijn wel dirty harrys.

Indien je een goed frame en goede onderdelen koopt is er nooit een man overboord, bevalt iets niet dan is er altijd nog de mogelijkheid om het 2ehands te verkopen en een gepaster onderdeel in de plaats te kopen.

Ik ben voor de fun 100% pro zelfbouw.

Grtz,

Frosti
Laatst gewijzigd door frosti op do 11 jul 2013 18:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DuCCie
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: vr 06 jul 2012 11:20
Rijdt met: GT Zasker 9r Carbon Expert

Re: Mannen, help....

Bericht door DuCCie »

Heb ook al aan 't denken geweest om 1 zelf te bouwen, maar kwam dan wel duurder uit.
Maar welkframe he. Wil een comfortabele bike en die bijna "stuurt" (ge kunt het nie 100% vergelijken) gelak een 26er. Dus geen lome bike.
Natuurlijk zal een lomere bike in de meeste gevallen stabieler zijn.
Een goede compromis zoeken dus, want zen nie van plan om elk jaar een andere bike te kopen.... (allee voorlopig toch nie... :lol: )
Gebruikersavatar
slijkplaat
Mountainbiker
Berichten: 164
Lid geworden op: za 26 mar 2011 18:41
Rijdt met: niner en fuji
Contacteer:

Re: Mannen, help....

Bericht door slijkplaat »

Ik heb een niner emd en een carbonne fuji . Hoe graag ik mijn niner ook zie
Die carbonne rijd toch stuk beter zenne
. Van de lak of chainstuk zal ik maar zwijgen .
Plaats reactie