Welke baanbanden?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer
Welke baanbanden?
Binnen enkele weken ga ik met een collega 100 km fietsen, op de baan weliswaar.
Een paar weken geleden heb ik 55km gereden met de koersfiets, maar tegen het einde aan kreeg ik last van mijn rug. OK, de laatste 10-15km was op fietspaden die je zou verwachten in Zuid-Amerika.
Daarom wil ik meer comfor tijdens de geplande tocht; dus ben ik van plan om de 100 km af te leggen met de mountainbike. Ik ben een complete leek qua banden; dus ik weet niet welke banden ik erop moet leggen die toch goed bollen; en terwijl voldoende comfort bieden.
Welke van onderstaande banden zouden jullie aanraden, en waarom?
Kojak 26*2.00
Durana 26*1.35
Hurricane 26*2.00
Momenteel zou ik kiezen voor de hurricane, die is misschien ook nog inzetbaar tijdens een TT na (midden)lange tijd van droogte.
Of zou ik toch naar de Kojak overhellen zodat ik op termijn ook baantrainingen kan inlassen?
Een paar weken geleden heb ik 55km gereden met de koersfiets, maar tegen het einde aan kreeg ik last van mijn rug. OK, de laatste 10-15km was op fietspaden die je zou verwachten in Zuid-Amerika.
Daarom wil ik meer comfor tijdens de geplande tocht; dus ben ik van plan om de 100 km af te leggen met de mountainbike. Ik ben een complete leek qua banden; dus ik weet niet welke banden ik erop moet leggen die toch goed bollen; en terwijl voldoende comfort bieden.
Welke van onderstaande banden zouden jullie aanraden, en waarom?
Kojak 26*2.00
Durana 26*1.35
Hurricane 26*2.00
Momenteel zou ik kiezen voor de hurricane, die is misschien ook nog inzetbaar tijdens een TT na (midden)lange tijd van droogte.
Of zou ik toch naar de Kojak overhellen zodat ik op termijn ook baantrainingen kan inlassen?
- Quadrifoglio
- Mountainbiker
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM
Bericht door TASMANIAN DEVIL »
ikzelf heb ritchey tom slick en ben er zeer tevreden over, maar voor jouw poll de kojak
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: is blij met mij erop
- Contacteer:
Brede banden kunnen inderdaad de neiging hebben aan aquaplaning te doen. Dunne wegbandjes hebben daar geen last van. De kans dat je dat voorhebt is minimaal lijkt me maar hoe breder en gladder de band hoe groter die kans word.
Rij zelf soms Speci Fatboys 1.25, gewoon tevreden van maar ook geen andere gehad. Die dingen slijten niet aangezien ik liever op de 28" dunbander zit op baan.
Rij zelf soms Speci Fatboys 1.25, gewoon tevreden van maar ook geen andere gehad. Die dingen slijten niet aangezien ik liever op de 28" dunbander zit op baan.