"hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door _anonymus_ »

Dat is niet enkel bij hardtails zo, zowat elke trailbike (ook full-suspension) is tegenwoordig zowel 29 als 27.5+ compatibel.
Dan moeten ze natuurlijk maar één model ontwikkelen om twee markten mee te bedienen.
stefbikefuji
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: za 01 feb 2014 00:01
Rijdt met: Fuji slm 1.1. Dartmoor hornet

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door stefbikefuji »

Voor een 29" kijk eens naar dartmoor primal. Is wel geen staal maar toch een topframe
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door scaramouche »

ik kom redelijk wat 650B hardtails tegen die mij qua geometrie meteen interesseren, maar 9 keer van de tien zitten er plus banden onder, wat ik dus niet wil. waarom toch, zijn die plus banden dan zo populair tegenwoordig? en kan je dat zonder meer negeren en gewone 27.5 banden onder steken?
stefbikefuji
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: za 01 feb 2014 00:01
Rijdt met: Fuji slm 1.1. Dartmoor hornet

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door stefbikefuji »

Meestal kan je die 27,5+ bikes ook 29' of 27,5 rijden en hebben ze een verstelbare achteras+derailleurpat.
Odan
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 13 apr 2017 11:42
Rijdt met: Lapierre zesty 927 ultimate AM

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door Odan »

27,5+ zijn op een trail hardtail "populair" omdat ze extra demping geven tov een gewone band om het gebrek aan een achterveer de compenseren.
Zeker op de ruigere trails met veel wortels etc , is die extra demping toch een plus ivm tractie.. een gewone hardtail gaat dan snel stuiteren... tis gewoon inherrent aan het concept hardtail :)
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door scan »

Hoe rijdt die Vantage? Is die ook goed te gebruiken voor langere toertochten?
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door ianaprilia »

scan schreef:Hoe rijdt die Vantage? Is die ook goed te gebruiken voor langere toertochten?
Heb er al wel es 60km mee gereden in Genk en Aarschot, dat rijdt super, zeker met de lichtere wielen is het verschil in wendbaarheid merkbaar en is hij heel makkelijk om te gooien op de korte ST bochten in Genk...
Zeker ook geschikt voor toertochten dus, extra voordeel haal je trouwens ook met de plus banden op zand ondergrond, waar dat toch wel makkelijker gaat dan met bvb een 2.35 band...
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door K2-er »

Rij al even met de Commencal Meta AM, heb er een 160 mm Bos vork opzitten en dat rijdt super. Rij er eigenlijk heel het jaar door mee, enkel voor in de Alpen/vogezen neem ik de fully. Met een hardtail worden fouten direct afgestraft en is het nog belangrijker om goed te kijken en lijnen te kiezen. Naar mijn mening ideaal om betere techniek te kweken. Me de goede geometrie van tegenwoordig zou ik zeker voor een 29-er gaan. Succes!
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door Joris »

Ik heb een niner ROS 9: rockshox dropper, 2.35 banden, 29"; 130mm vork, +/- 13.5kg. Het stalen frame geeft de nodig flow. Ik gebruik hem vnl. voor trail riding. Maar ik heb er in de alpen ook al light DH met gedaan. Het is echt een zalig fietske.
Gebruikersavatar
fredo
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 19 aug 2005 22:41
Rijdt met: Orbea Rallon, Schwarzrot Bass B

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door fredo »

Vorige winter heb ik een frame volgens eigen specs inéén laten lassen. Het resultaat is een gigantisch dranghek dat gewoonweg geniaal de berg opgaat en nog sneller naar beneden shredt 8)

meer info bij het topic in de showroom:
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 8&t=143892

Afbeelding
Laatst gewijzigd door fredo op di 19 sep 2017 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie