Aanschaf enduro

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Aanschaf enduro

Bericht door Wacky-S »

En zo zie je maar weer, blijkbaar zit zelfs tussen hetzelfde merk en hetzelfde model, maar andere wielmaat, er een groot verschil :-D
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Aanschaf enduro

Bericht door dennisVO »

Crowns schreef:
Gezien de reacties hier ben ik toch wat aan het twijfelen tussen de strive (160 mm veerweg) en de spectral (140mm). Iemand enige ervaring of je veel verschil merkt tussen beiden?
als geld geen issue is, ga dan voor de Strive, die heeft ook de Shapeshifter (kan je de geo een tikje aanpassen voor klimmen of dalen). Joe barnes (Canyon factory enduro team) rijd op een Spectral de Enduro World Series dacht ik, dus dat is echt geen prulfiets.

ik denk persoonlijk dat je pas dat verschil ga voelen als je echt al goed bent.
als beginner ben je met een Spectral zéker gesteld.

zelf rijd ik op de Nerve en ga ik de overstap naar een Spectral doen, als ik ook effectief beter ben.
(de fiets is niet alles hé, ook het ventje er op is heel belangrijk, onderschat dat niet hé)
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Aanschaf enduro

Bericht door Wacky-S »

En vergeet ook niet dat voor het betere enduro extra bescherming aan te raden is: stevige schoenen, knie(/elleboog) beschermers, (full face,) borst/rug/schouder bescherming... hier hangt ook een redelijk prijskaartje aan...
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Aanschaf enduro

Bericht door KrisMaes76 »

dennisVO schreef:
Crowns schreef:
Gezien de reacties hier ben ik toch wat aan het twijfelen tussen de strive (160 mm veerweg) en de spectral (140mm). Iemand enige ervaring of je veel verschil merkt tussen beiden?
als geld geen issue is, ga dan voor de Strive, die heeft ook de Shapeshifter (kan je de geo een tikje aanpassen voor klimmen of dalen). Joe barnes (Canyon factory enduro team) rijd op een Spectral de Enduro World Series dacht ik, dus dat is echt geen prulfiets.

ik denk persoonlijk dat je pas dat verschil ga voelen als je echt al goed bent.
als beginner ben je met een Spectral zéker gesteld.

zelf rijd ik op de Nerve en ga ik de overstap naar een Spectral doen, als ik ook effectief beter ben.
(de fiets is niet alles hé, ook het ventje er op is heel belangrijk, onderschat dat niet hé)
Kheb een Spectral, met FOX 34 vooraan, maar daar heb ik een 150mm 'luchtveer' ingestoken (+ een extra spacer) ipv de standaard 140. Hierdoor kan ik met iets lagere druk in de vork rijden en kan de fiets mn gewicht toch nog voldoende ondersteunen.
Is een hele capabele fiets waar je ook nog goed mee kan klimmen. Voor drops en springen is dit een zalige bike die me al meermaals gered heeft omdat mn techniek nog voor verbetering vatbaar is :lol:

Bandenkeuze is ook niet onbelangrijk, origineel zaten er conti MK's onder, maar recent vervangen door Maxxis Minions, die zijn iets trager, maar heb er wel een pak meer grip mee.
Voor echte marathons pak ik wel mn Nerve (ook al omdat daar snellere banden onderzitten)

ivm de Strive, nog niet mee gereden, maar lees zeker ook es de Canyon owners thread op het pinkbike forum, daar zitten een pak mensen die met een Strive rijden
Odan
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 13 apr 2017 11:42
Rijdt met: Lapierre zesty 927 ultimate AM

Re: Aanschaf enduro

Bericht door Odan »

ik vond dit topic interresant al.

Van het MTB'en is single tracks rijden / enduro en parken hetgeen me het meeste aanspreekt.

Dus organisaties die toffe ritjes in BE/Lux organiseren zijn steeds welkom...

Ik heb me voor dit werk een Lapierre Zesty AM 927 aangeschaft... hopelijk laat die me niet in de steek :P
Plaats reactie