Onderhoud met dit weer

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oete
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 05 mei 2010 18:43

Onderhoud met dit weer

Bericht door oete »

Ik gebruik met dit regenweer vaak de hogedrukreiniger en daarna de compressor voor mijn enduro machien proper te krijgen. Maar verder niets. Moet ik die verschillende draaipunten best smeren met iets? En met wat dan?
Of nog andere onderhoudstips?
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Onderhoud met dit weer

Bericht door Wacky-S »

Altijd goed oppassen met de hogedrukreiniger...

Beter is gewoon afspuiten met de tuinslang. Dan met een zacht sopje (paar drupkes dreft) met de poetsdoek over het frame en velgen. De scharnierpunten, shifters, remmen, naven,... met de tanden-/afwasborstel proper maken en ketting droogspuiten met compressor en onmiddelijk terug smeren.

Meestal ga ik met de comprossor ook even over alle schroefjes en hoekjes, pedalen etc. Scharnierpunten spuit er ook mee droog maar niet "op" de lagers.
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Re: Onderhoud met dit weer

Bericht door pieterp »

Met dit weer en het regelmatige schoonmaken kan het geen kwaad om de lagers van je draaipunten wat extra aandacht te geven.
Op tijd een keer nasmeren zorgt voor een langere levensduur.

Hoe je juist te werk moet gaan hangt van je fietsmerk af maar dit filmpke geeft een idee:
http://www.mtb-news.de/forum/t/transiti ... t-13682036" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
oete
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 05 mei 2010 18:43

Re: Onderhoud met dit weer

Bericht door oete »

(o)
Plaats reactie